Toen ik 11 jaar was ben ik seksueel mishandeld

  • 28 August 2021
  • 5 reacties
  • 522 Bekeken

Reputatie 1
Badge

toen ik 11 was ben ik seksueel mishandelt door mijn oom.. niemand die ik ken weet dit en ga ik het ook niet vertellen.  ik was bij hem thuis aan het logeren, mijn ouders en mijn tante waren uit, mijn oom paste op mij. hij raakte me aan en dwong me dingen te doen. ik bespaar je de details. ik ga dood van schaamte. ik weet het niet meer. nu op 16 jarige leeftijd weet niemand het en zie ik hem nogsteeds op verjaardagen en familie weekend.


5 reacties

Reputatie 1
Badge +2

Hoi! Wat vervelend!! T lijkt me wel verstandig om het met iemand in je familie over te hebben.

Badge +1

Hey met snoepje

Ik ben het met kersent2021 eens je moet er echt over praten hoe moeilijk het ook is ik weet het ik sta niet in jou schoenen dus weet niet hoe het is maar dat is wel het beste 

Liefs snoepje❤

Reputatie 7
Badge +4

Hey @anoniem5190 

Dit kan natuurlijk echt niet! Maar je hoeft je er niet voor te schamen! Het is niet jouw schuld, maar die van je oom. Dat hij iets verschrikkelijks heeft gedaan bij jou kan jij toch niks aandoen?

Praten lucht op. Waarschijnlijk wil je het niet meteen aan je familie vertellen. Heel logisch. Ik raad je aan om te chatten of bellen met de kindertelefoon en / of centrumseksueelgeweld. Daarna zou je de stap kunnen nemen om het bijvoorbeeld aan je huisarts of een vertrouwenspersoon op school te vertellen. Hij of zij kan je ook helpen om uiteindelijk je verhaal te vertellen aan je ouders. Samen met iemand zo’n gesprek voeren kan fijn zijn. Je hoeft het niet alleen te doen en de ander kan je helpen als je niet goed uit je woorden komt.

Je oom is een verschrikkelijke man en je wil natuurlijk niet dat hij zoiets nog een keer doet. Daarom lijkt het me handig als je aangifte doet bij de politie. Ook als je dat alleen anoniem durft te doen kunnen ze een dossier op bouwen. Waarschijnlijk zal alleen niet worden gestraft als je het anoniem doet. Het lijkt me handig dat je dit allemaal even na vraagt bij de KT of centrumseksueelgeweld.

Verder heb je misschien een psycholoog nodig om dit te verwerken. Ga dan naar de huisarts hij kan je doorverwijzen naar een psycholoog.

Veel succes!

Groetjes NV

Badge

hee,:purple_heart:

ik herken het gevoel dat je het niet wil vertellen. ik heb op de leeftijd van 10 jaar ook seksueel misbruik mee gemaakt en ik wou dat ik juist nu terug kon draaien dat ik er wel over kon praten want zodra je er over praat kunnen er acties ondernomen  worden zodat jij je veilig en beter voelt.

ik vind het heel knap dat je het hier durft te delen is het begin voor het goede herstel. ik wil mee geven dat jij hier niet de schuldige van ben en dat jij hier niks aan heb kunnen doen wat jou oom heeft gedaan is fout  . probeer te denken wat wil ik er mee en hoe wil ik dat. je bent 16 dan zou je naar je huisarts kunnen voor een gesprek en dat hij mee denkt en hij heeft zwijgplicht.  misschien is dat een optie , heb je een notitie blok of boekje waar je je gevoelens in zou kunnen schrijven. zo ja schrijf daar alles in op en maak daaruit een soort brief dan heb je die voor als je het wil vertellen klaar liggen en kan je het aan je ouders of iemand anders die je vertrouwd geven en hoef je het niet te zeggen. ik hoop dat ik je beetje geholpen heb en dat je er toch met iemand in jou vrienden of familie kring erover kan praten want dat gaat je helpen 

 

liefs faith

Er zijn plekken (zoals hier inderdaad) waar je anoniem je verhaal kunt delen. Ik denk dat dat al een beetje helpt met het verwerken. Misschien is er toch nog iemand in je familie/kennissenkring die je het kan vertellen, als je dat niet wil hoef je misschien niet de details te vertellen maar gewoon zodat er iemand is die je begrijpt en kan steunen daarin.

Groeten Lucas 

Reageer