Seks gehad en voel me hier niet fijn bij.

  • 9 May 2022
  • 1 reactie
  • 312 Bekeken

Badge

Hey! ik ben 13 en heb seks gehad met 3 18 jarige. Ik voel me hier niet fijn bij wat meot ik doen? 


1 reactie

Wat heftig en naar voor je! Wat bedoel je precies met ‘ik voel me hier niet fijn bij’? Was het tegen jouw zin in? Dan is het namelijk gewoon verkrachting. Ik zou je willen adviseren om dit meteen met een volwassene te delen die je vertrouwd, bijvoorbeeld je ouders of verzorger. Zij kunnen jou helpen en ondersteunen in deze lastige periode.

Wanneer is dit gebeurd?

Ik zou als ik jou was zo snel mogelijk contact opnemen met Centrum Seksueel Geweld (bellen of evt chatten). Ik denk dat bellen de voorkeur heeft zodat ze jou zo goed mogelijk kunnen helpen. Zij gaan helpen in deze lastige situatie, zowel psychisch als juridisch. Ze gaan met jou alle opties bespreken en je adviseren wat je het best kunt doen. Bel bijvoorbeeld samen met je ouders want het is niet zomaar wat om er alleen voor te staan.

Het is ook verstandig om zo snel mogelijk bij je huisarts langs te gaan. Niet alleen kan hij je advies geven over de situatie en het vervolg, ook kan hij je een doorverwijzing geven naar een psycholoog mocht je dat nodig hebben en willen. Daarnaast kan de huisarts je ook helpen met lichamelijke zaken. Zo is er bevoordeeld het risico op een ongewenste zwangerschap en soa's waarvoor je eigenlijk zo snel mogelijk gezien moet worden. Daar kan je huisarts bij helpen. Maar ook bij het eventueel veiligstellen van bewijsmateriaal is een arts nodig.

 

Zeker als het kort geleden is (het liefst binnen 72 uur), is het super waardevol en belangrijk om contact op te nemen met Centrum Seksueel Geweld of je huisarts. Zij gaan jou helpen om dit op te lossen en verdere toekomstige problemen (bijv psychologische problemen, ongewenste zwangerschappen en soa's) te minimaliseren. Schakel alsjeblieft zo snel mogelijk hulp in en blijf er niet mee zitten. 

 

Heel veel sterkte en succes!

Reageer