Vraag

Problemen thuis: ben ik hier fout?

  • 27 March 2024
  • 4 reacties
  • 79 Bekeken

Badge

Lieve persoon die dit leest,

Thuis  voel ik me echt slecht ik durf geeneens meer naar huis. Ik kwam vandaag thuis met schoenen die ik gewoon achter een kast heb gevonden en ze waren blijkbaar van mn moeder. Ze sloeg me keihard met die schoenen en schold me uit voor kankerhoer dus ik ren huilend van de pijn naar boven en schreeuw kankerwijf.

mn broer had dat gehoord vervolgens geeft mijn broer mij 7 harde vuisten in mn long terwijl mijn hele familie weet dat ik dingen met mijn longen heb. Ik was aan het vechten voor adem.

Mijn moeder zij ook dat ik dun ben net als kinderen uit afrika en mijn broer schold me uit voor hockeystick. Deze dagen loopt het echt uit de hand ook op school ik ben in een maand 2x geschorst ik ben 35x telaat 22x uitgestuurd en 11x op spijbelen.ik heb 4april een afspraak met mijn leerling coördinator en mijn moeder dreigt alles wat ik thuis doe te vertellen maar als ik begin wat er thuis gebeurt is ze de sjaak.

 

Tekst aangepast door De Kindertelefoon ivm forumadvies: houd je tekst leesbaar. Gebruik leestekens en hoofdletters.


4 reacties

Reputatie 7
Badge +5

Hii lieve @Onbekend0583!

Wat rot dat je thuissituatie zo is.. Op zich is het wel fijn voor je dat je binnenkort een gesprek hebt met je leerling coördinator. Ik zou tijdens dat gesprek zeker vertellen hoe het er thuis aan toe gaat want wat er bij jou thuis gebeurd is echt niet oké.. Dit is gewoon mishandeling en wat je moeder en broer doen is strafbaar.

Kan je misschien niet alvast wat eerder contact opnemen met je leerling coördinator? Kan je je coördinator niet alvast een mail sturen of op school opzoeken om te vertellen wat de reden is waarom het zo slecht met je gaat zodat hij voor het gesprek met je moeder alvast op de hoogte is? 

Je kan ook altijd een keer bellen of chatten met https://veiligthuis.nl/ als je dat wilt of natuurlijk met de kindertelefoon. De mensen daar kunnen je denk ik ook goed verder helpen en steunen.

Heel veel sterkte en liefs van mij <3

 

Badge

Het ding is ik durf niet naar veilig thuis te gaan want mijn zus is daar ookal en de hele familie en stad haat haar nu doormijn ouders mijn vader is ook niet normaal hij was boos toen ik geschorst werd dus ik had mezelf opgessloten in de badkamer en hij heeft met een hamer de deur gebroken en aan mijn haar getrokken mijn vader heeft mij het vaakste geslagen

Reputatie 7
Badge +10

Hey @Onbekend0583 

 

Wat erg! 😢

Is er niet een persoon die je vertrouwt?

Dan kan diegene jou helpen. Misschien een moeder van een vriend(in)?

 

Liefs @Wees Jezelf Bij Noah 

 

P.S. @ItsJustMe, goede tips!

Reputatie 7
Badge +5

Hi @Onbekend0583!

Ik snap dat je het eng vindt om met veiligthuis te bellen, maar de situatie zoals die nu is kan natuurlijk ook niet zo blijven. Heb je nog contact met je zus? En kan je zus je niet helpen om met veiligthuis te chatten of bellen? Dat kan je ook op school doen bijvoorbeeld ze zijn 24/7 bereikbaar en ik denk echt dat het je heel erg kan helpen als je contact met ze opneemt. Durf je misschien wel je leerling coördinator een mailtje te sturen waarin je uitleg geeft over je thuissituatie zodat hij op de hoogte is voor het gesprek met je moeder? Dat kan ook helpen denk ik.

Liefs van ItsJustMe <3

Reageer