Ovenschaaltjes kapot en nieuwe moeten betalen, is dat normaal?

  • 10 January 2023
  • 4 reacties
  • 120 Bekeken

Reputatie 7

hoi ik ging vandaag chips uit de keukenkast pakken en toen stoote ik met mijn elleboog de lasagneschaaltjes eruit en toen vielen die stuk en toen schreeuwde mijn moeder in mijn oor dat ik 2 nieuwe moet betalen is dit normaal?


4 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Uhm schreeuwen sws niet, mijn ouders doen hier nooit zo moeilijk over ( er valt hier elke week wel een beker/bord/ schaaltje haha 😛) 

 

maar dat is voor iedereen ook anders, waren ze duur, of gwn voor €2 van de IKEA,?! 
 

ik vindt het wel een beetje “ overdrecven….”” Miss was ze in een slechte bui? 
 

maar in je oor schreeuwen is dius écht overdreven ( lijt mij, of doe ik nu heel erg verwend…?!) 

 

Mij_Niet_Gezien 

Reputatie 7
Badge +17

Nogal overdreven van je moeder. Zo duur zijn die schaaltjes ook weer niet. Als je heel vaak iets kapot gooit is het wat anders natuurlijk 😉 Bij ons valt er ook vaak genoeg wat kapot en daar doen mn ouders nooit moeilijk over (ze laten zelf ook vaak genoeg wat vallen😂)

Reputatie 7
Badge +19

Niet heel normaal. Maar je moeder schrok misschien ook. Praat er nog eens rustig met haar over

Reputatie 3
Badge +1

zoals jaivy zei is het belangrijk om er over te praten. Je moeder krijgt dan ook de tijd om sorry te zeggen. Schreeuwen is niet goed, maar misschien is er een achterliggende reden. Ze had misschien een stomme dag of was heel erg gehecht aan de schaaltjes. Als je moeder echt graag wil dat je nieuwe schaaltjes koopt is dat wel net om te doen. Denk maar aan een vriendin. Als je iets van haar omstoot dan is dat misschien ook wel net. Het kan ook zijn dat je moeder dat niet meende en dat die zin in haar woede of geschrokkenheid naar buiten is gefloept. 

 

Ik heb zelf ook een keer zo'n situatie meegemaakt met een puntenslijper. Ik had hem perongeluk weggegooid en daar kwam ik pas achter toen de zak al was geleegd en de container ook. Mijn moeder riep dat ik een nieuwe moest kopen. Later heb ik weer met haar gepraat en toen zei ze dat ze dat niet meende en het al goed was, maar dat ik de volgende keer goed moet opletten.

 

Hope this helps!

 

Reageer