Oplossing? Hoe kan ik men broer laten stoppen met me te verwonden

  • 25 June 2020
  • 5 reacties
  • 250 Bekeken

Badge

Hallo,

 

Ik ben ..

Ik ben een jongen van 13 met een lastig probleem

 

Ik heb al een paar jaar last.

Mijn broer slaat me heel veel per week met jammer genoeg de nadruk op HEEL.

Door dat probleem heb ik 7 van de 10 keer last voor een week aan mijn shouder,knie,gezicht,buik/maag,nek etc.

Jammer genoeg kan ik daar niet veel aan doen .

Daarom heb ik elke week weer heel veel pijn en men moeder doet er niet echt aan.

 

Ik  schrijf dit bericht pas nu en besef ik dat ik het veel eerder moest doen.

Daardoor heb ik nu soms last van permanente schade

 

Ik heb echt geen flouw idee wat ik er aan kan doen

Dus als je dit ziet en je weet hier een oplossing voor,

dan zou het echt de wereld zijn als je die oplossing met mij zou willen delen.

 


5 reacties

Hey Cjarlu

 

Wat naar dat je broer je zo kwetst :confused:  Niet ok dat hij je pijnlijke verwondingen bezorgt. 

 

Het lijkt me sowieso verstandig om eens langs te gaan bij de huisarts. Die zou je wonden kunnen nakijken, zeker degenen waarvan je vertelt al een langere tijd last te hebben. Eventueel kan je je moeder meevragen, zodat ze van de huisarts zelf kan horen hoe ernstig je verwondingen zijn. Ook de huisarts zou nuttig advies voor je kunnen hebben. 

 

Uit wat je vertelt, leid ik af dat je al vaker naar je moeder toe bent gegaan met dit probleem. Ze lijkt er echter weinig aan te doen. Jammer. Zou je het zien zitten, om samen met haar, of als je liever alleen gaat, op je eentje, naar de huisarts te gaan? Ik denk echt dat deze je verder zal kunnen helpen, of in ieder geval zal kunnen verzorgen. 

 

Gr. Kenshin

Badge

Hoi Cjarlu, het is echt niet oké dat je broer je verwond.

Ik zou sws naar de huisarts gaan. Heb je geen andere famillie waaraan je het kan vertellen? Miscchien kunnen die je helpen. 

Hoi Charly,

Ik ben een meisje van 17 en ik ken dit.

en dit is echt heftig en hier moet je iets aan gaan doen want je broer mag je niet slaan.

Wat ik me afvraag is waarom je broer je slaat doet hij dit uit opzet of gewoon?

Wat je zeker moet doen is er met iemand over praten iemand die je vertrouwt zoals een vertrouwens persoon of een psycholoog. die kan je altijd helpen en die staan altijd voor je klaar.

Het is misschien moeilijk om naar iemand toe te stappen maar het helpt en zo kan dit wel stoppen.

of kijk eens op www.veiligthuis.nl daar kan je contact opnemen en kunnen hun je helpen een oplossing te zoeken voor geweld thuis.

Ik hoop dat dit helpt en anders kan je altijd terecht bij mij.

Sterkte en heb vertrouwen in jezelf zo kom je er een heel eind.:wink:

Hoi,

Ik zou bovenstaande tips ook adviseren. Praten, huisarts en veiligthuis. Bij veiligthuis hebben ze deskundigen zitten die hierin getraind zijn en voor wi dit verhaal niet raar zal klinken jammer genoeg. 

Ook zou je het er op school over kunnen hebben met iemand die je vertrouwt, zij hebben ook vaak wel korte lijntjes met iemand die je verder zou kunnen helpen.

Sterkte!

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Cjarlu,                                                                                                                                                                                                                                    

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432), of met ons chatten, als je anoniem je verhaal wilt delen,  of samen met de Kindertelefoon wilt kijken hoe je je situatie kunt verbeteren.

Reageer