Skip to main content

Hallo. We zijn twee meisjes die schrijven omdat we ons zorgen maken over de thuissituatie van onze goede vriend.
Zij wordt fysiek (en mogelijk mentaal, maar dat weten we niet zeker) in haar huiselijke leven mishandeld.
Enkele voorbeelden hiervan zijn onder meer geslagen worden, geslagen worden met een riem, schoen of keukengerei, haar hoofd tegen een muur slaan (hard genoeg om een ​​gat te maken), stoelen of tafels naar haar toe gegooid krijgen, enz.

Zij is vaak bang om naar huis te gaan vanwege een cijfer, ook al wordt dat voor de meesten als goed beschouwd (zoals een 7/10 bijvoorbeeld).
Zij heeft een tweelingzus en zegt vaak (met pure vreugde) dingen als: "Ik heb misschien een slecht cijfer gehaald, maar mijn zus is slechter geworden, dus ik hoef deze keer niet bang te zijn!".
Zij heeft het er ook over gehad dat ze blauwe plekken op haar lichaam had en dat haar zus zichzelf beschadigde.

Wanneer we proberen dit onderwerp serieus ter sprake te brengen, schuiven ze het altijd van zich af, maken er grappen over en/of zegt dat het normaal is.

Dit betekent ook dat ze altijd weigeren de politie of de kinderbescherming te bellen, en we willen niemand bellen zonder haar toestemming, want dat kan de situatie alleen maar erger maken.

Wat meer kunnen we doen om haar te helpen?

--

Let op: wij zijn engelssprekenden, dus we gebruiken hiervoor Google Translate. Sorry als sommige delen raar zijn geschreven of fouten bevatten!

I would contact veiligthuis you can call them 24/7 , they probably also speak English so you don’t need to worry about that, but I think it’s only for in the Netherlands but I assume you live in the Netherlands because you started a topic on this Dutch site, if your to scared to call you can also chat, I would also recommend to tell your parents or teacher's. I hope this helped if you have questions for me I’m here and I also think you can call with the kindertelefoon  it also anonymously you can call and chat them between 11 AM till 21PM.

good luck!

 

Hoi, heel goed van jullie om zo bezorgd te zijn over je vriendin!  Maar , als je dit ergens meldt wil dat echt niet zeggen dat de situatie verslechterd hoor.  Ik vond deze link:

https://www.ikvermoedhuiselijkgeweld.nl/   

Je kunt daar zoeken wat van toepassing is en dan aanklikken.

Je kunt natuurlijk ook de Kindertelefoon bellen (of ermee chatten) .  Nogmaals je kunt altijd advies  zoeken en vragen en dan kun je altijd nog kijken wat je daarmee doet. Maar het is echt juist heel goed om te doen!! IK vind het lief dat jullie bezorgd zijn. Loop er niet alleen mee rond dus en laat je zeker adviseren!!

Groetjes liefs Tartan X


I would tell them that it is really not normal. This is child abuse (I think) and it is illegal. Just tell them and convince them to call the kinderbescherming and/or veiligthuis. They probably also speak English (I assume you live in the Netherlands?)

Greetings to me @Anoniemxv 


Reageer