Skip to main content
Vraag

Onveilige thuissituatie beste vriendin

  • 27 June 2023
  • 2 reacties
  • 72 Bekeken

hoi ik ben 13 en heb een beste vriendin ik noem der ff emma,

emma heeft steeds ruzie met haar ouders. haar stiefmoeder zegt steeds tegen emma dat ze niks om emma geeft en dat emma dood mag vallen. ook heeft haar stiefmoeder gezegt dat ze emma haar leven een hel wil maken en dat ze emma i elkaar gaat slaan. haar vader heeft woede aanvalle en maakt vaak dingen kapot in het huis. haar vader en stiefmoeder slaan haar vaak

 

ze vertelde me dat ze gister zelfmoord gedachtes had,

ik weet niet wat ik moet doen. ik zei al bel kindertelefoon maar dat wil ze niet want ze is bang voor jeugdzorg

Hoi @AnAnoniem ,

We lezen dat je beste vriendin in een lastige situatie zit en je daar zorgen om maakt. Naast dat zij De Kindertelefoon mag bellen, mag jij ook bellen of met ons chatten. De Kindertelefoon is anoniem en elke dag open van 11:00 tot 21.00 (0800-0432). Ook kan je vriendin voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl. Ook jij mag contact opnemen met 113 als je je zorgen maakt (https://www.113.nl/maak-je-je-zorgen-om-iemand/neem-contact-met-ons-op). Tenslotte kan zij of jij ook contact opnemen met Veilig Thuis (0800 2000 of chatten van 9.00-17.00). Dit kan anoniem of om advies te vragen. 

Succes en sterkte,

Renske (De Kindertelefoon) 


Hey,

Wat erg! Ik begrijp dat je vriendin bang is voor de jeugdzorg, maar je kan anoniem chatten met de KT, dan krijg je geen problemen met de jeugdzorg. Kan jij het niet melden bij jullie mentor, want ik denk ook niet dat je wilt dat je vriendin wat gebeurt, of dat ze zichzelf wat aandoet…

Heel veel sterkte!


Reageer