Skip to main content
Vraag

neiging tot agressie

• February 3, 2026
  • 5 reacties
  • 87 Bekeken

sunny_gamer_esports
Forum|alt.badge.img

mensen maken grappen dat ik zelfmoord wil plegen doordat ik altijd een mes mee heb. maar ik krijg dan de neiging om hun wat aan te doen. wat nu? 

-tekst aangepast door De Kindertelefoon ivm forum regel 6-

5 reacties

Linax
Forum|alt.badge.img+1
  • Praat goed mee
  • February 4, 2026

Heee ​@sunny_gamer_esports,

Heel lastig voor je, probeer te praten met een familielid, vriend of een hulpverlener, bijv. een psycholoog. Praat er dus over.

Misschien moet je jezelf ook even afleiden als je eraan denkt, begin bijv. met een hobby, en misschien moet je dan ook de mensen vermijden die ervoor zorgen dat je ze wat aan wilt doen.

Ik raad je ook aan om je mes niet overal mee naartoe te nemen! Mensen kunnen bang voor je worden en er is niet echt een reden om het te doen, want Nederland is een super veilig land.

Veel succes en hopelijk gaat het over!

Diana
Forum|alt.badge.img+13
  • Vaste gast
  • February 4, 2026

Laat je mes thuis.  Dan maken anderen geen stomme opmerkingen en doe jij niets doms.

banaan met chocoladesaus
Forum|alt.badge.img+3

ik ben het eens met ​@Diana , dan krijg je ook niet de neiging

sunny_gamer_esports
Forum|alt.badge.img

altijd makkelijker gezegd dan gedaan, de gene die het zeggen zijn mijn vrienden mijn enige vrienden. als ze dat zeggen denk je natuurlijk dat ze het niet waard zijn maar ik heb niemand anders. ze weten alleen dat ik een mes in mijn zak heb omdat we een keer in gevaar liepen, als ik niets deed was het anders afgelopen, slechter. maar ik had niet verwacht dat ze zo zouden reageren. het maakt het moeilijk voor mij omdat het misschien ook wel waar is zonder dat ze het weten.

Boterbloempjee
Forum|alt.badge.img+10

Hi,

Kun je het wel proberen uit te leggen aan je vrienden, zodat ze weten hoe het voor jou is? Misschien dat ze je dan beter begrijpen en kunnen helpen.  Als je gevaar liep / loopt dan is het belangrijk om dit tegen een volwassene te zeggen en er niet alleen mee rond te lopen.  Het is natuurlijk wel voor je eigen veiligheid en die van je vrienden.  Snap ook dat het lastig uit te leggen is als er met grappen op gereageerd wordt, maar de waarheid kan wel duidelijkheid  geven en zou wel serieus genomen moeten worden.