Vraag

Morbide nieuwsgierigheid


Reputatie 1
Badge +1

Ik heb enorm veel morbide nieuwsgierigheid. Vroeger zag ik vaak allerlei dingen zoals moord en erger. Dat maakte mij zo kapot dat ik er trauma's van kreeg en ook zelfmoord pogingen kreeg. Maar ook wel om andere redenen. Ik heb veel meegemaakt en uiteindelijk besloot ik dat angst voor zulke dingen alleen maar tegen zou werken dus heb ik mezelf gedwongen om er dagelijks naar te kijken tot ik het allemaal aan kon zien.  Als ik nu een lichaam zou zien met veel bloed en gewoon letterlijk uit elkaar getrokken, onthoofd of iets anders of zelfs nog erger (via online op een foto) zou mijn eerste gedachten zijn “WJW wat cool”. In plaats van wjw vies of zo iets. En ik heb ook letterlijk dat ik foto's van bijvoorbeeld vermoorde mensen opzoek of dingen van lichaamsdeelamputaties. En ook nog wel erger. Ik heb ook een galerij met zulke foto's nu ik er tegen kan. Maar ik vind het erg moeilijk omdat ik me soms een monster voel.  Doordat ik er zo goed  tegen kan maak ik bijvoorbeeld grappen als “Wjw, so dayum hot, die is nog hotter dan mij” bij foto's van mensen die in de brand staan. En eerlijk gezegd moest ik nu weer lachen. Ook had ik een keer een duister instagram account waarbij ik de minst erge foto's deelde. En daar plaatste ik ook een foto van een man die in de brand stond. Toen kreeg ik de reactie dat ik normaal moest gaan doen etc. en geen mensen die in de brand stonden moest plaatsen. Uiteindelijk zocht ik een foto op van een man die dood verbrand was maar wel geblust. In zwart wit, dus het zag er niet echt erg uit. Maar ja die plaatste ik erna en zei “Nu goed?” En ik heb ook dat ik soms ja nogal erge grappen maak over bijvoorbeeld pestkoppen. Ik ben namelijk altijd gepest en nog steeds. 😅

En mijn vraag was dus, of er meer mensen zijn die ook zulke dingen herkennen en welke dan precies. Want ik heb wel een boyfriend die dat een heel klein beetje heeft maar lang niet zo erg als mij.

 

(tekst aangepast door de Kindertelefoon ivm forumregel 10)


4 reacties

Nee,  ik zou het alleen maar zielig vinden voor die man, maar ik voor zijn familie dat iemand die foto's deelt uit een soort fascinatie. Ergens vind ik dat respectloos. Maar goed ik durf niet eens een  horrorfilm te kijken. Dus ik hou er sowieso niet van.  

Reputatie 1
Badge +1

Nee,  ik zou het alleen maar zielig vinden voor die man, maar ik voor zijn familie dat iemand die foto's deelt uit een soort fascinatie. Ergens vind ik dat respectloos. Maar goed ik durf niet eens een  horrorfilm te kijken. Dus ik hou er sowieso niet van.  

Hahahahaha ja dat is op zich ook waar inderdaad. Ik kijk horror vaak voor als ik moet slapen zodat ik meer ontspannen word hahahaha 😂 Maar ik ben ook gewoon raar hahahaha

De enige keer dat ik perongeluk horror keek ( 1 scene van the haunting of Blyth manor die mijn moeder keek) heb ik een week bij mijn ouders op de kamer geslapen en ik ben 14. Dussssss we zijn twee uitersten denk ik.  Ik ben dan ook gewoon raar maar dan de andere kant op ;)

Ik zou het met een therapeut bespreken

Reageer