Moet ik me zorgen maken

  • 21 August 2023
  • 2 reacties
  • 99 Bekeken

Reputatie 5
Badge +4
  • Praat goed mee
  • 155 reacties

Hii

 

Zoals er in de titel staat maak ik me zorgen.                     Ongeveer aan half jaar geleden proberend me vader me van de trap af te gooien omdat die boos was en te veel had gedronken (dat gebeurd vaak) ik proberen hem bij zinnen te zetten door te zeggen “je weet als je me nu er van af duwt ik dood kan gaan” het enige wat die daar op zei is “ga maar” me moeder kwam gelukkig op tijd naar boven voordat ik me grip op zijn shirt verloor, maar ik was echt doodsbang voor me vader.

het is nu dus een half jaar veder en hij drinkt nog steeds veel of zelf nog meer en ik ben bang dat het weer gaat gebeuren maar heb ook het gevoel alsof ik niks mag zeggen ik en me ouders hebben het er nooit over gehad daarna en toen het ter spraken kwam van wat mijn vader voor vervelend dingen deed keek me moeder me aan van hou je bek. De veilig thuis is ook al bij ons geweest maar die had ze alleen in therapie gestopt samen en dat had het alleen maar erger gemaakt dus ik heb geleerd me mond te houden.

maar het voelt gewoon vreemd zo van toen ik het tegen me vrienden zei vonden ze het niet vreemd en deden ze ook niet alsof het iets raars was. Maar ik vraag me af of ik er iets mee moet doen want moord poging (als ik het zo mag noemen) is best erg ig 


2 reacties

Reputatie 6
Badge +5

Hoi @Lucky ,

We lezen dat je in een lastige situatie zit en je thuis niet veilig bent. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Ook kun je (anoniem) chatten met Fier (https://www.fier.nl/chat/) over je situatie thuis en de hulp die er mogelijk is. Bel in gevallen van nood 112. 

Sterkte en groetjes,

Renske (De Kindertelefoon) 

Dit is niet normaal, zoals je vrienden zeggen. Misschien kan je je moeder overhalen te scheiden, maar er zal wel een reden zijn dat ze bij hem blijft (misschien uit principe, of omdat hij werkt en zij niet). Dus kijk uit met hoe je het brengt. Leg uit dat het niet veilig is thuis voor jou en dat je vader niet lijkt te veranderen, zelfs met de therapie.

Dit hoef je niet te doen als je denkt dat dat ook niet veilig is.

Hopelijk lukt het je uit deze situatie te komen. Je verdient het om je veilig te voelen.

Reageer