moeilijk verleden

  • 1 July 2021
  • 3 reacties
  • 145 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi. 

Vroeger toen ik jonger was gebeurde er best veel. 
mijn moeder had een vriend en later kwamen we erachter dat hij ziek was in zijn hoofd. Ik maakte vele ruzies mee ik zag elke avond toen ik naar beneden liep dat mijn moeder in elkaar werd geslagen en de haren lagen op de grond en bloed. Soms waren de ramen ingeslagen en werd ik in de steek gelaten. Dat was toen. En ik ben ook alleen met mijn moeder opgegroeid mijn vader is er wel maar doet bijna niks voor me. Toen ging ik naar een andere school en werd daar geconfronteerd dat ik adhd had en nld en pddnos en allemaal onzin, terwijl dat nog nooit echt is bewezen. Toen werd ik elke dag in het water geduwd en soms uitgescholden. Toen raakte ik in een depressie en kwam er naar 6 maanden uit. Ik ging weer naar een andere school. Waar het het eerste jaar heel leuk was. Maar toen raakte ik in een hel klas terecht waar ik elke dag werd uitgescholden met kkr kind kkr hoofd en nog veel meer! Nu heeft mijn moeder een andere vriend en dat is super leuk! Alleen ik raakte weer in een depressie en kwam er naar 2 weken uit dus een mini. Nu komt alles van het verleden omhoog en denk daar elke seconden over. De vriend van mijn moeder heeft ook kinderen die vroeger niet zo veel hebben meegemaakt dus die zijn ook met vader en moeder opgegroeid. Nu zeggen ze altijd tegen mij hij is stoerder dan jouw hij is beter enz. Dus ik voel me nu helemaal niet zo lekker in mijn vel! 
 

iemand tips wat ik nu kan doen! Of ja bedankt 🙏 

 

BEDANKT VOOR HET LEZEN 🙂


3 reacties

Heyy


Dat is wel heel wat wat je hebt meegemaakt zeg..

 

Als je je verhaal anoniem kwijt wilt aan iemand kan je iedere dag tussen 11 en 21 uur bellen of chatten met de kindertelefoon. De medewerkers daar bieden je een goed luisterend oor en hebben misschien wel goede tips voor je!

Telefoonnummer van de kindertelefoon > 0800-0432

 

Ten eerste is het super fijn om te horen dat je weer uit je mini depressie bent gekropen! Echter zit je nog niet erg lekker in je vel. Is het misschien een optie om met iemand te gaan praten over je gevoelens? Je kan bijvoorbeeld praten met je ouders, maar dat kan ook met andere mensen zoals met je mentor, een docent, vertrouwenspersoon of je huisarts. Die mensen zijn er voor jou en kunnen je denk ik wel helpen om je weer wat beter te voelen. Praten helpt om dingen te verwerken en dan kan je ook steun ontvangen!

 

Om je wat beter te gaan voelen kan je proberen om afleiding te zoeken. Je hebt vast een / meerdere hobby’s! Je kan bijvoorbeeld iedere dag even een lekker stukje wandelen in de frisse lucht, je favoriete muziek luisteren, een nieuw boek lezen of een leuke tekening maken. Iets wat je leuk vind om te doen in ieder geval! Als je namelijk met andere dingen bezig bent zal je je hopelijk wat prettiger gaan voelen en kan je misschien zelfs wel eventjes ontsnappen van de realiteit. Eventjes naar je eigen wereldje duiken!


Als je hoofd vol zit met gedachtes uit het verleden kan je deze gedachtes misschien uitschrijven. Je kan een schriftje voor jezelf pakken waar je dan alles wat je denkt in op schrijft. Dan schrijf je als het ware alles wat je denkt uit je hoofd op het papiertje waardoor je je misschien even wat rustiger voelt in je hoofd. Dat is iets wat mij persoonlijk wel wilt helpen.

 

Groetjes van mij!

Bedankt ik ga kijken of de tips werken! 🙂

Wat naar dat die kinderen een beetje op lopen te scheppen. Wel fijn dat de nieuwe vriend wel leuk is! Je zou rustig tegen die kinderen kunnen zeggen dat jij die vader ook niet had uit gekozen en dat je hem ook niet leuk vond doen, en heel blij bent met hun vader! 

Reageer