Skip to main content
Vraag

moeder dronken, moet ik actie ondernemen bij mijn vriendin?

• January 17, 2026
  • 2 reacties
  • 40 Bekeken

Paarse Badeend
Forum|alt.badge.img+2

Hoi, mijn vriendin die dus iets jonger is dan mij wordt  misschien mishandelt.

dus haar moeder is eigenlijk iedere avond dronken en dan eet mijn vriendin helemaal niks totdat haar moeder naar bed is. Het huis is ook niet zo heel netjes en mijn vriendin slaapt slecht erdoor. Ze zegt ook tegen mij dat ze heel soms wordt geslagen. Als haar moeder dronken is scheldt ze mijn vriendin ook vaak uit met kanker. Soms zegt ze dat ze uit huis moet gaan. Dit weet ik doordat mijn vriendin me dan altijd appt.  Maar moet ik iets doen?

2 reacties

ghast
Forum|alt.badge.img+9
  • Topper
  • January 18, 2026

Hoi,

Zou jij mssn met je vriendin en de KT Veilig Thuis kunnen inschakelen? Alcoholverslaving en geweld is over the limit. Je kunt de KT bellen via Kindertelefoon.nl/bellen.

Ik vind het oprecht super zielig voor je vriendin nadat ik het heb gelezen maar waarom is die moeder überhaupt alcoholverslaafd? Laat misschien iemand haar erop aanspreken wanneer ze nuchter is.

Sterkte.

Liefs,

ghast

Paarse Badeend
Forum|alt.badge.img+2
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • January 18, 2026

Hoi,

Zou jij mssn met je vriendin en de KT Veilig Thuis kunnen inschakelen? Alcoholverslaving en geweld is over the limit. Je kunt de KT bellen via Kindertelefoon.nl/bellen.

Ik vind het oprecht super zielig voor je vriendin nadat ik het heb gelezen maar waarom is die moeder überhaupt alcoholverslaafd? Laat misschien iemand haar erop aanspreken wanneer ze nuchter is.

Sterkte.

Liefs,

ghast

Hi! Mijn vriendin en ik hebben geen idee waarom, maar als mijn vriendin haar er op aanspreekt reageert ze volgens mij boos want dat zegt mijn vriendin tegen mij