Vraag

Mishandeling of niet?

  • 8 June 2020
  • 2 reacties
  • 195 Bekeken

Badge

Hi, ik ben een jongen van 13, lees dit bericht alsjeblieft en als je kan, help mij, met tips, en dergelijke.

M'n moeder wilt me vermoorden (denk ik), ik haat het nieuwe hondje dat we hebben omdat mijn moeder die geeft  dat hondje heeeeeeeel veel aandacht en liefde, en mij en mijn andere hond Liza geeft ze HEEEEEEEELEEEEMAAAL geen aandacht en liefde dus, vandaag had ik die stomme hond waar ik haat op heb, die heb ik in m'n handen gepakt en naar buiten gegooit niet van een grote hoogte, maar moeder zag het 😆, en pakte zij  mij beet vast aan mijn nek, en ja ik bleef haar gewoon recht in haar ogen kijken, want als ik dat niet deed zou ze nog bozer worden , nou, ze pakte me vast aan het nek en ik deed niks ik luisterde gewoon naar haar lelijke scheld woorden en luisterde ik ook naar hoe ze stomme dingen over mij zegt, zoals ( Jij bent een mislukt kind, niet het kind dat iedereen heeft, alle kinderen doen wat van hun gevraagd word en gaan altijd lief doen tegen de ouder.) Ik doe bijna altijd wat ze van mij vraagt, het lukt me niet om alles te doen want ze laat mij niet eens fatsoenlijk mijn huiswerk maken ik maak mijn huiswerk pas middernacht want ik KAN gewoon niet anders want ze geeft mij zo veel werk dat ik moet doen zoals poets de tafels, de vloer, ga afwassen etc nog veel meer dan dat, en ze praat niet met een aardige stem ze zegt, DOE DIT DOE DAT, ze praat altijd met een boze lelijke stem ze denkt ook gewoon dat ik ALLES moet kunnen en dat ik het überhaupt al kan, en dat alle andere kinderen dat ook kunnen, ze zij nog een aantal dagen geleden. JIJ GAAT DEZE WEEK DE TUIN HEK VERVEN, zo niet, (het was me natuurlijk ook niet gelukt want ze gaf me ook andere lastige taken, ) ik werd geslagen, zij sloeg me niet met een riempje , maar met haar grote gespierde armen 😥 en echt met agressie.  Zij ging ook gewoon met haar vingers en mijn nek prikken rrrrrr daar word ik zo boos van, ze deed nog meer dingen die pijn deden maar ja, het aller ergste is dat ik soms zo veel pijn heb dat ik in een keer wil gaan janken maar mag ik niet, Anders slaat ze mij kapot, vandaag ging ze mij  bedrijgen met de DOOD 😅 en mes. Ze is een slechte moeder voor mij,  ze noemt  dat hondje haar kindje. Bah gatver ik haat haar.

 

Alsjeblieft, geef een tip/ reactie, over wat ik hier mee kan doen, misschien tips over hoe ik het level goed kan maken met haar? 


2 reacties

hey @HelpMePlsPls .

Vervelend voor je.

Ik ken ook niet jullie hele voor geschiedenis maar ik doe mijn best om zo goed mogelijk te reageren. 

Jullie hebben een nieuw hondje die je niet mag en hebt dat hondje naar buiten gegooit van een kleine hoogte. Zoals en staat.

Kijk , wat het is het is inderdaad niet normaal dat ze zo tegen je doet want het is wel een vorm van mishandeling.  En die klusjes moet niet iedereen dien ,net elk kind doet dit. Ik moet zelf niks zeggen over klusjes , ik doe zelf ook heel veel , maar dat komt omdat mijn ouders veel werken en ze dus niet vaak zie en dus zelf veel moet doen. Maar ik zou wel even je thuissituatie even bespreken met iemand die je vertrouwt zoals je mentor.  Want bij de nek pakken os niet normaal en dat ze dat vaker doet ook niet goed. Ik zou het wel tegen je mentor zeggen. En dat je midden in de avond je huiswerk maakt doordat je moeder alles tegen je zegt wat je moet doen is ook niet de goede manier. 

Ik zelf ken je moeder niet dus ik kan niet zeggen of ze er toe in staat is , maar wat ik lees ga ik er wel vanuit dat ze dat zou kunnen doen. Je kan ook naar veiligthuis gaan. Voor dit probleem , als je het niet meer weet kan je ook anoniem met de kindertelefoon bellen en chatten.  Kijk als ze je echtbedrijgd tot een zekere hoogte zou ik wel naar de politie gaan want met een mes is niet gezond . Dus dat zou ik wel even aangeven. Dit mag ze niet doen ook met een mes. 

Je kan beter met een volwassene praten die je vertrouwt.  Desnoods de politie , of veiligthuis of je mentor. Maar dit is niet hoe het moet.

Hopelijk heb je er iets aan. En sterkte . Bij opmerkingen laat het maar weten.

Groetjes gebruiker c 

 

(Ik kan geen tips geven om hef goed te maken dus sorry daarvoor ,misschien weet iemand anders wel iets)

hey,

ja snap het volkomen, is best lastig om soms rust te vinden en een veilige plek om thuis te noemen.

probeer het niet op de hond af te reageren een van de dingen die ik aan geleerd kreeg is: wat nou als jij die persoon of dier was, jij zo klein was en niet voor je zelf kon opstaan. 2 ik denk dat je het inderdaad met iemand vaan school moet bespreken kwa leraren en in der daad een mentor.

huiswerk en of toetsen leren snachts is ook niet fijn… 

groet en succes!

Reageer