Skip to main content
Vraag

Mishandeling en ik voel me niet veilig

• March 2, 2026
  • 3 reacties
  • 69 Bekeken

Forum|alt.badge.img+1

Hoi, thuis word ik geslagen als ik een slecht cijfer haal en heb ik allemaal blauwe plekken de volgende dag ook word ik heel hard geknepen als ik iets fout doe en moet ik heel veel klusjes doen om eten te krijgen ik vind het heel moeilijk om hulp te vragen omdat ik bang ben dat mensen erachter komen alleen vandaag probeerde ik het dus 2x bij de kindertelefoon chat alleen toen durfde ik het weer niet en nu had ik me voorgenomen om het nog 1x te proberen en nu staat er dat ik al te vaak heb gechat vandaag en ik voel me niet veilig meer thuis dus wat kan ik nu doen?!?

3 reacties

Yusa
Forum|alt.badge.img+14
  • Vaste gast
  • March 2, 2026

Hey, wat vervelend allemaal😓

Het is niet oké wat je ouders doen en daarom vind ik en raad ik ook aan contact op te nemen met Veilig Thuis. Je kunt met hun bellen en chatten, dit is de link; https://www.veiligthuis.nl/nl

Wat je zegt over meerdere keren chatten, klopt inderdaad. Je mag maar twee keer per dag chatten zodat andere kinderen ook nog de kans krijgen. Wel kun je nog bellen maar dat vind ik persoonlijk heel spannend dus ik zou zeker begrijpen als dat voor jou hetzelfde is. Voor het geval je het wel durft is dit het nummer (0800-0432) 

Je kunt morgen opnieuw chatten met de Kindertelefoon. En maak je geen zorgen; je bent echt helemaal anoniem. Je hoeft je eigen naam, leeftijd, geslacht en adres niet te zeggen. 

Nu nog een virtual hug 🫂

Liefs,

Yusa 😘

Forum|alt.badge.img+3
  • Praat goed mee
  • March 2, 2026

fientje als jij zoals je aangeeft iets met vriendinnen wil gaan doen zullen ze je blauwe plekken zien. je kan misschien naar een vertrouwenspersoon op school of als je toch intiem gaat met je vriendinnen hun in vertrouwen nemen of naar de huisarts.

Forum|alt.badge.img
  • Net nieuw
  • March 12, 2026

hey, ik zou veilig thuis gaan bellen ik zit in een zelfde situatie en het helpt echt :)