Vraag

mishandeling/bedreiging? wat kan ik het beste doen

  • 9 August 2021
  • 2 reacties
  • 126 Bekeken

Badge

Hallo

Ik ben bijna 18 jaar en ik zit met een probleem. Ik heb alleen een moeder en woon niet met mijn vader omdat hij ernstige dingen heeft gedaan en wil hem nooit meer zien ook mishandeling en seksueele dingen met mij gedaan.  

Toen ik 10 jaar was had hij een rechtzaak aangespannen dat hij me om de week wou zien gelukkig heeft hij het verloren en hoefde ik hem niet te zien. 

Mijn moeder is extreem beschadigd ervan en is sinds dien heel erg streng ik mag veel dingen niet zeggen en of een mening geven is soms al te erg voor haar omdat zij er dan een verleden mee heeft en ik dan geen recht heb om dat te denken

Toen ik 15 werd werd het erger en erger ze scheld me uit om het kleinste ding kkr hoer alles noemt ze en ze zegt laat je maar likken door je vader en hele erge dingen ze slaat en schopt me met haar dikke hakschoenen en spuugt op me en wilt me dood hebben en ik ben een fout en elke keer dreigen. 

Alles is mijn schuld zegt ze ik heb haar leven kapot gemaakt en ik schreeuw soms puur uit angst dan is het volgens mn ma toneel en slaat er weer op los en ze neemt me altijd op wnr ik het niet meer trek en gewoon huil en zeg hoe erg ik haar vind en dan neemt ze een kalmerende toon van ja dit is mn dochter zij mishandeld mij geestelijk en alles.

Ik durf geen hulp of iets te doen ik weet niet wat ik kan doen want ik ben gewoon nog banger nadat ik bijvoorbeeld uit huis zou gaan wil ze t huis waar ik in kom in de brand steken en me vrienden benaderen en haar opnames wilt sturen en alles

 

Wat kan ik doen ik weet het niet meer


2 reacties

Heyy

 

Wat een lastige situatie zeg..

 

Als je je onveilig voelt thuis kan je altijd contact opnemen met veiligthuis. Dat is volledig anoniem. Ook kan je iedere dag tussen 11:00 en 21:00 anoniem bellen of chatten met de kindertelefoon. Misschien vind je dat fijn want de mensen bij de kindertelefoon hebben goede tips voor je en luisteren goed naar je verhaal!

Telefoonnummer veiligthuis : 0800-2000

Telefoonnummer kindertelefoon: 0800-0432

 

Ondanks dat je geen hulp durft te vragen lijkt het mij toch goed dat je dat wel gaat doen. Je moeder heeft waarschijnlijk trauma's aan vroeger, maar dat is geen reden om jou zo te behandelen. Je moeder zegt dat jij haar geestelijk mishandeld, maar eigenlijk mishandeld ze jou geestelijk en mentaal en dat is natuurlijk niet oké..

Je zou in gesprek kunnen met een ander familielid, een vertrouwenspersoon, je mentor of iemand anders die jij wel vertrouwd.. Als je het eng vindt om te praten kan je ook een brief of mail sturen waar je je gevoelens op schrijft dat is misschien wat makkelijker voor je.

 

Aangezien je bijna 18 bent kan je ook een keer naar de huisarts om te praten. Je bent in de medische wereld al volwassen en de huisarts heeft beroepsgeheim. Dat betekend dat hij/zij alles wat jij verteld geheim moet houden en niet aan iemand anders mag zeggen zonder jouw toestemming. Ik denk dat het heel prettig voor je is om iemand in vertrouwen te nemen zodat die gene je ook kan helpen om je situatie te verbeteren en misschien geeft het je ook rust om met iemand te praten.

 

Je maakt je ook druk om een eventuele uit huis plaatsing en de gevolgen daarvan. Je wordt niet zo maar uit huis geplaatst. Dat gaat altijd in goed overleg en er wordt nooit iets gedaan zonder jouw toestemming. Je kan je angsten hiervoor ook met iemand bespreken!

 

En onthoud ook goed dat dit allemaal echt niet jouw schuld is! Jij bent goed zoals je bent:blush:

 

Sterkte!

 

Groetjes,

NaamNietBekend

Badge

Dankjewel voor het advies en de reactie

Reageer