Skip to main content

Ik werd mishandeld 1, 4 jaar geleden  door mijn pleegmama ik werd geslaan in mijn gezicht en op andere plaatsen ik wil mijn pleegouders niet meer zien. Ze hebben mij kapot gemaakt.

Wat doe ik het beste?

Groetjes kiki

Hoi @Kyara  gebeurt dit nu nog?  je kunt het beste dan zo snel mogelijk de Kindertelefoon bellen: 0800 0432. En vraag daar om advies en hoe je hulp kunt krijgen!  En kijk ook hier eens https://veiligthuis.nl/.  

Ik hoop dat je dit lukt en dat je zo snel mogelijk wordt geholpen! 

Als het in het verleden is gebeurd kun je nog steeds de Kindertelefoon bellen om er over te praten! 

Liefs, Tover xxx

Jeetje, wat naar voor je dat je dit hebt meegemaakt. Zoals Tover01 ook al zei: wanneer dit nog steeds gebeurt is het belangrijk hierover te praten met iemand. Dit mag namelijk nooit gebeuren. Je zou Veilig Thuis kunnen contacteren. Veilig Thuis is er voor mensen die mishandeld worden en je kan daar je verhaal doen. Je kan met hen overleggen welke stappen jullie kunnen nemen. Misschien vind je Veilig Thuis nog spannend om te bellen, dan zou je inderdaad ook altijd de Kindertelefoon kunnen bellen of chatten. Dit is anoniem. 

Wanneer het nu niet meer gebeurt, kan het nog steeds heel erg helpen om eens een keer te bellen met de Kindertelefoon. Het is belangrijk om te praten over de dingen die je hebt meegemaakt. Je bent namelijk niet alleen. Wanneer je last hebt van de dingen die er zijn gebeurt, zou je ook naar de huisarts kunnen gaan. Die kan je dan doorverwijzen naar een instantie die je zou kunnen helpen. 

Je moet helemaal niks, maar het is erg belangrijk om te praten over wat er is gebeurd. Niemand mag jou slaan. Het lijkt me ook niet fijn om dan nog steeds je pleegouders onder ogen te zien, na alles wat er is gebeurd. Daarom is het goed om te kijken of je dit kan delen met iemand, misschien je mentor of leerkracht? Zij kunnen met je verder kijken en misschien zorgen dat je inderdaad niet meer naar je pleegouders hoeft. 

Sterkte met alles, laat maar weten als je nog dingen wil delen of vragen. Groetjes!

Ik word nu niet meer geslaan

Ik ben weg bij mijn pleegouders.

Ik mag hen niet meer zien en horen.

Hey @Kyara,

Naar dat je dit hebt moeten meemaken allemaal!

Bellen of chatten met de kindertelefoon kan echt opluchten, verder zijn de tips van @livian ook echt goed.

Maar echt fijn voor je dat je niet meer bij je pleegouders  thuiswoont!

Groetjes, Monkeyboy08

Reageer