Vraag

mishandeling?


Badge

Hey, 

Ik word thuis geslagen maar ik weet niet of dat mishandeling is of niet, kunnen jullie me helpen??


10 reacties

Heyy

 

Wat naar dat je dit zo mee maakt..

 

Om je vraag maar gelijk te beantwoorden, ja dat valt zeker onder (kinder)mishandeling. Jij mag nooit geslagen worden door je familie in je thuissituatie.

 

Als je je onveilig voelt thuis kan je altijd contact opnemen met veiligthuis. De mensen daar bieden je een goed luisterend oor en kunnen je denk ik wel verder helpen om te kijken of jouw thuissituatie verbeterd kan worden. Ook kan je iedere dag tussen 11:00 en 21:00 bellen / chatten met de kindertelefoon als je dat prettig lijkt.


De site van veiligthuis > https://veiligthuis.nl
Telefoonnummer veiligthuis > 0800-2000

Telefoonnummer de kindertelefoon > 0800-0432

 

Denk je dat je misschien met iemand in je omgeving durft te praten over je thuissituatie? Je kan bijvoorbeeld praten met je mentor/juf/meester, je huisarts, een docent of een vertrouwenspersoon. Praten is iets wat goed kan helpen en ook op lucht en de mensen in je omgeving kunnen je dan helpen om je thuissituatie te verbeteren. Als je echt niet durft te praten kan je ook een brief / mail schrijven naar iemand die je vertrouwd en die geven dat is misschien wat makkelijker voor je.
 

Groetjes van mij!

Dit gebeurt bij mij ook maar ik vertel het niemand

Reputatie 1
Badge +1

Het is eigenlijk normaal om wel eens geslagen te worden maar als dit bijna elke dag gebeurt neem dan contact op met de kindertelefoon

Reputatie 2
Badge +1

Het is niet normaal...

Het is eigenlijk normaal om wel eens geslagen te worden

Nou nee, dat is het niet. Geslagen worden door je ouders is in vrijwel alle gevallen fout. De reden is wel belangrijk - als jij hun eerst slaat, is het iets anders dan dat ze jou zonder reden slaan - maar dan nog maakt dat het alleen fouter, er is geen goed.

Dit is niet goed, of normaal! Ik ben het eens met NaamNietBekend

Badge

Hey, als je geslagen word thuis is dat zeker misbruik, want ouders horen dat gewoon niet te doen.  Als je het durft, zal ik het zeker aan iemand vertellen. 

Badge

Beste,

 

Het is een lastige situatie waar je in zit. Niemand heeft het recht je te slaan, ook je ouders of verzorgers niet. Om gelijk jouw vraag te beantwoorden mishandeling is zeker strafbaar: categorie geweldsdelicten is strafbaar gesteld in artikel 300 e.v. Wetboek van Strafrecht. Het is belangrijk om erover te praten, bijvoorbeeld met je mentor, docent.

 

Je kunt bellen met de Kindertelefoon. Daar zitten mensen die elke dag tussen 14.00 uur en 20.00 uur naar jouw verhaal kunnen luisteren. De Kindertelefoon is gratis te bereiken via telefoonnummer 0800-0432. 

 

Groet,

 

( initialen verwijderd door de Kindertelefoon vanwege privacy )

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Chess1 ,

 

fijn dat je wil helpen en dat je meedenkt! De info die je geeft, klopt alleen niet helemaal.

De chat en telefoonlijnen van De Kindertelefoon zijn namelijk elke dag geopend van 11:00 tot 21:00. 

Zie daarvoor https://www.kindertelefoon.nl/chat of inderdaad het telefoonnummer 0800-0432.

 

Groetjes, Marieke

De Kindertelefoon

Hey! Als iemand je slaat is dat wel mishandeling! Hoe vaak gebeurt het? En mishandeling is strafbaar! 

Reageer