Mishandeld door vader

  • 28 August 2019
  • 1 reactie
  • 223 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik werd vroeger, van mijn 6 tot mijn 13e, mishandeld.
Bijv als ik beneden kwam en geen koffie wilde zetten voor hem kreeg ik al een knal tegen mijn hoofd. En huilen mocht Ik niet want dan kreeg ik er nog 2 of 3 bij.

Laats heb ik weer contact met hem gehad na 5 jaar.
E hij snapte niet dat het zijn fout is dat ik geen contact meer met hem wilde.

Hij begon ook over van alles te liegen, bijv dat bepaalde dingen niet gebeurt zijn etc, (zijn wel degelijk gebeurd) toen werd ik heel erg boos, en heb ik gezegd tegen hem dat ik hem zou dood steken als ik hem nog een keer zie.

Ik weet niet zo goed hoe ik hier nu mee om moet gaan.

Er zijn vroeger nog veel meer dingen gebeurt zoals dat mijn vader bedreigde mijn moeder dood te maken etc.
Dat is wel het ergste wat mij is bijgebleven.

1 reactie

Hey Nezuko

Je vader heeft je vroeger erg gekwetst, als ik het goed begrijp had je al een tijd geen contact meer met hem, maar onlangs vond er een hevig meningsverschil plaats.

Wat naar dat je vader je zo'n pijn deed. Ook niet ok dat hij ermee dreigde om je moeder wat aan te doen. Woon je inmiddels op een veilige en fijne plek? Heb je een goed contact met je moeder?

Dat je niet goed weet hoe hiermee om te gaan, lijkt me vrij normaal. Je hebt een moeilijke kindertijd achter de rug, en het is gebruikelijk dat dit ook vandaag nog een rol speelt in je leven. Heb je ooit hulp gehad voor de verwerking van je stressvolle kinderjaren?

Het is goed van je dat je hier een topic over geopend hebt. Ik hoop dat het neerschrijven van wat er zoal speelde, opluchtte. Moest je je verhaal graag anoniem delen, kan je ook terecht bij de Kindertelefoon voor een chat- of telefoongesprek. Als je vragen hebt bij je thuissituatie, kan je die bespreken met Veilig Thuis.

Aangezien jullie laatste ontmoeting uitdraaide op verwijten en bedreigingen, stel ik voor dat jullie in de toekomst enkel afspreken in het bijzijn van anderen. Moest een van jullie z'n zelfcontrole verliezen en daarmee de ander in gevaar brengen, zijn er anderen in de buurt die jullie kunnen weerhouden van zulke daden.

Groetjes
Kenshin

Reageer