Hey iedereen! ik zit al heel lang met iets waar ik niet zo snel zomaar over praat met mensen. Ik word namelijk inmiddels al 6 jaar mishandeld door mijn vader. Mijn ouders zijn 6 jaar geleden gescheiden en toen is het dus begonnen, ik was toen 8 jaar oud.
Ik ga om het weekend en elke maandag naar hem toe en ik heb dan van te voren altijd al een heel vervelend gevoel. Ik weet gewoon elke keer bijna zeker dat we weer ruzie krijgen. Vandaag is het maandag en toen mijn vader mij van school haalde hadden we nog geen 10 minuten later ruzie en heeft hij mij ruim 20km van mijn huis uit de auto getrapt midden op een druk kruispunt, daarna is hij plankgas weggereden. Gelukkig was het maar een kilometer van het werk van mijn moeder vandaan en toen ben ik daar heen gelopen.
Maar in de weekenden escaleren de ruzies altijd. Als hij eenmaal boos is rent hij achter me aan, slaat, schopt en knijpt hij mij. Het komt ook vaak voor dat hij me eerst op de grond duwt en dan een paar keer schopt. Ik heb inmiddels ook al wat littekens door hem gekregen. En meestal gooit hij mij dan het huis uit zonder schoenen, een jas of een telefoon. Ook scheld hij me constant uit voor bijvoorbeeld trut, kut kind en zegt hij dat ik altijd alles verpest voor iedereen. Bedreigen vindt hij ook altijd leuk, dan zegt hij bijvoorbeeld dat als ik niet luister hij me van de bovenste trede de trap af duwt.
Wat ik ook erg vervelend vind is dat ik volgens hem nooit gelijk heb en als de ruzie eenmaal voorbij is hij weer poeslief tegen me doet,
Aangezien mijn vader en moeder ver van elkaar wonen kan ik ook nooit zomaar naar mijn moeder als het zo ver komt. Ook merk ik dat de ruzies elk jaar steeds erger worden, hij gaat steeds verder.
Nu sta ik ook voor een paar moeilijke keuzes. In de zomervakantie zou ik met mijn vader 3 weken naar Duitsland, maar eerlijk gezegd durf ik het niet. Als hij daar zo boos wordt kan ik niet weg. Ik ben wel eens weggelopen (dat was in Frankrijk) maar toen hij me belde dreigde hij ermee dat hij de politie zou bellen. Dus ik weet nu niet zo goed wat ik moet doen. Heeft iemand misschien tips voor dit hele gebeuren?