misbruikt door broer!!!

  • 21 March 2012
  • 26 reacties
  • 15706 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi ik ben linsey18 en mijn broertje van 15 bijna 16 misbruikt mijn zusje van 5 jaar oud.
Ze zij het ineens aan tafel dat hij zijn vinger in de v doet!!!
Me moeder gelooft er niks van en doet er ook niks aan..
Ze zij ooo heeft ze vast van school gehoord :S Ja lekker makkelijk ik kan haar wel wat aan doen op zon moment...
Ik ging toen naar boven praten met mn zusje ze zij datie een hutje bouwt en dat hij dat ene ging doen, en ze zij dat hij een x zijn piemel erin wou stoppen ofzo..
ze zij ook dat hij het vele malen heeft gedaan (vinger in haar poes .. O,o
toen ik het hoorde ging ik met hem praten, hij zij nee dat doe ik niet ik weet er niks van smoes smoes smoes...
maar ik geloof mijn zusje zoiets zeg je toch niet anders !!!!
IK WEET NIET WAT IK NU MOET DOEN ...!!!
ik wil mn broertje niet kwijt maar aan de andere kant weer wel want na dit is gebeurt
ging hij zijn vinger in haar kont ofzo doen ? Omg.. zij ze tegen me terwijl ze slaapte, maar ook wegens veiligheid zodat er nooit meer zoiets gaat doen...
Als mn vader dit zou weten dan zou hij gek worden in zn hoofd !!! ik weet het CKER!!
en mn hele family ook..
Het zou heel erg zijn als me pa dit zou weten ik ben bang dat er rare dingen dan gaan gebeuren en dat hij mischien wel zichzelf wel iets aan gaat doen.
want dit is namelijk ECHT ERG !!!!!
wat zouden jullie doen en wat vinden julllie van deze situatie enzo??????

26 reacties

Hoi Linsey,
ik vind het echt niet kunnen dat je broertje dat doet. Als ik jou was dan zou ik er serieus met je moeder over gaan praten. En als dat niet werkt...
Misschien je zusje filmen als ze het zegt, en dat aan je broertje laten zien? Als hij rood wordt, dan kan je daar misschien iets aan afleiden. Of misschien als je broertje en zusje weer bijvoorbeeld een hutje gaan bouwen ergens een camera of opname apparaatje verstoppen? Als je niet zoiets hebt als een opname apparaatje kan je die voor denk ik 10 euro wel ergens kopen. ( naar mijn idee is dat het zoiezo waard.) Dan stop je die bijvoorbeeld in haar kussen of als ze hutje gaan bouwen op bv. haar of je broertjes kamer, gewoon ouderwets afluisteren?
Ik hoop dat je hier iets aan hebt! En als ik later nog een idee krijg, post ik het er wel bij!
Sterkte!!
mvg Bonkenbonken
Nounounou maak het maar moeilijk ( die oplossing van bonkenbonken)

Nee ik vertrouw het zaakje ook niet... Kleine kinderen zijn nou eenmaal makkelijk invloedbaar dus een mooie "prooi"
Zeker met je ouders bespreken.. Dit kan gewoon echt niet? laat je broer(tje) iemand van zen eigen leeftijd zoeken..
En tjaa tis nogal logisch dat hij het ontkent.. (Heeft hij trouwens ook ziektes o.a. PDD nos? (ofso :P) )
ik zou bewijze zoeken maar ja bonkenbonke was me voor
Ik snap hoe je zusje je voelt, het is nu onmogelijk om normaal met je broer om te gaan, dit is ze nog nieg vergaten als ze 80 is!! Ik heb het zelf oom soort van meegemaakt...... alleen het was denkik minder erg, ik moets me uitkleden voor mn broer enzo, ik was nog 7!!! Maar ik praat er liever niet over..... Je zusje moet duidelijk aangeven wat ze wil en net wil, en als je zusje bij je broer is moet je binnenkomen en boos schreeuwenwat je vind!! Dit is niet normaal en hij heeft je zusje nu een beetje van binnen beschadigd!!! Sommige meisjes plegen zelfmoord als dit hun overkomt, maak dat hem duidelijk!!!! Ik hoop dat jij en je zusjj er wat aan hebben, xx
Srry voor de typfouten...
Hoi



zekker erg ik zou naar de politie gaan voor pedofiel gedrag



XxxME
zo he wat erg je moet duidelijk zeggen dat het waar is en gaan huilen meschien geloofd je moeder het dan
Heey ik ben een meisje van 16,
Asjeblieft vertel het tegen je vader of schakel politie in ofzo! jouw kleine zusje is nu waarschijnlijk al zwaar getraumatiseerd! het is niet goed dat je moeder haar niet geloofd! ik ben zelf misbruikt door mijn pleegbroer, ik was ongeveer dezelfde leeftijd als je zusje en mijn pleegbroer dezelfde leeftijd als jouw broertje... en mijn pleegouders geloven mij ook niet en dat heeft een grote invloed op mijn band met hun..


Maar probeer asjeblieft je zusje te helpen want ik spreek uit ervaring! het is niet leuk om het alleen op te moeten lossen... daar ga je kapot aan..


Xxxxx



Bedenk wel... seksueel misbruik is niet goed te maken! dus je broertje sorry laten zeggen ofzo heeft geen zin... het zou beter zijn als je zusje hem niet meer hoeft te zien... dat ze in een veilige omgeving opgroeid.
Heeeii
Wat erg voor je zusje! Helemaal dat je eigen moeder haar niet gelooft! Betreft je broer ; er is echt iets mis met hem! Je moet eigelijk bewijs zoeken en hem aangeven maar ik snap dat dat moeilijk is want het is wel je broer en je familie zou zich ook kapot schrikken. Dus het wordt kiezen, wil je een betere toekomst voor je zusje dan moet je hm echt aangeven!
Super veel sterkte!
Xxxx
Zo erg ! dat mag je zeker niet zomaar laten voorbijgaan!! Want ze zal dat soort dingen nooit vergeten!
het kan een hele erge invloed hebben op je zusje!
Je broer moet je laten inzien dat hij fout was! Als hij geen vriendinnetje heeft en wilt ie sex dan moet hij maar 1tje zoeken!
Dat doe je toch niet bij een meisje van 5 , En dan nog je eigen zusje..

Maar egt STERKTE!!
Dikke kus xNobodyxPerfectx
Hoi Linsey,
ik vind het echt niet kunnen dat je broertje dat doet. Als ik jou was dan zou ik er serieus met je moeder over gaan praten. En als dat niet werkt...
Misschien je zusje filmen als ze het zegt, en dat aan je broertje laten zien? Als hij rood wordt, dan kan je daar misschien iets aan afleiden. Of misschien als je broertje en zusje weer bijvoorbeeld een hutje gaan bouwen ergens een camera of opname apparaatje verstoppen? Als je niet zoiets hebt als een opname apparaatje kan je die voor denk ik 10 euro wel ergens kopen. ( naar mijn idee is dat het zoiezo waard.) Dan stop je die bijvoorbeeld in haar kussen of als ze hutje gaan bouwen op bv. haar of je broertjes kamer, gewoon ouderwets afluisteren?
Ik hoop dat je hier iets aan hebt! En als ik later nog een idee krijg, post ik het er wel bij!
Sterkte!!
mvg Bonkenbonken


Inderdaad. Ik zou ook Sherlock Holmes gaan uithangen om deze zaak eens goed te onderzoeken. 
Daarna kun je 't wel vertellen aan je vader & kijken wat er met hem gebeurt omdat je dan inmiddels hopelijk genoeg bewijs hebt. 
Als je zo oud bent als je broer weet je toch wel dat je dat NIET kunt makken.
hij vernachelt dat hele meisje.

als ik jouw was zou ik eerst even met een vertrouwings persoon gaan praten lijkt mij wel verstandig.
Heb je MSN? dan kun je de kinder telefoon toevoegen en met hun kun je tot een antwoord kommen of ga is met ze bellen.


ik hoop dat ik je een beetje heb geholpen meisie 
xxx michello 
heeeei,
het is heel erg wat je zusje je vertelt.
je moet een keer met je zusje gaan praten waar je ouders bij zijn & je broer.
het is belangrijk dat je ouders dit serieus nemen!
ik snap dat je misschien wat kapot kan maken maar de veiligheid van je zusje is ook zó belangrijk!
stel je eens voor dat jij in de schoenen van je zusje zou staan dan zou je toch zo graag willen dat iemand je hielp.

ik weet niet precies wat er met je broer gebeurd want ik ken tenslotte je ouders niet...

als je dit niet wilt kan je ook een keer met je broer alleen praten & zeggen dat het NU over moet zijn.
& dat hij zijn zusje vingert...
dat is niet gezond, daarvoor kan hij ook een vriendinnetje nemen als hij tenslotte van iemand houdt.

je hoeft niet te kiezen tussen je broer of zusje,
als je maar de juiste beslissing neemt.
wat goed is voor beide.

als je broer straf of iets anders krijgt van je ouders dan is het zijn eigen schuld...
hoe hard het ook klinkt.
ik denk dat hij zelf namenlijk ook heel erg goed weet dat hij hartstikke fout zit & dat seks met je zusje niet hoort.


succes.
x
heei
wow, je verhaal is echt heel erg.
als ik eerlijk ben, geloof ik je zusje ook.
zoiets moet een 5 jarig meisje helemaal niet meemaken!

je kan je moeder proberen duidelijk te maken, dat je er zeker van bent dat je zusje gelijk heeft.
als je moeder je nog niet geloofd is het misschien toch het beste om aangifte te doen.
heel veel succes!
xx
Zelf geloof ik je zusje eerder. Een meisje van vijf kan dit niet zelf verzinnen, toen ik vijf was wist ik nog niet eens dat je een vinger je in je pussy kon duwen ...
Je broertje heeft haar seksueel misbruikt, dit is strafbaar. Je hoeft hem nu niet bij de politie aan te geven als je dat niet wilt, maar als het erger word moet je het wel doen. Of je moet het tegen je moeder vertellen.
je broertje overtreed artikel 245 van het wetboek van strafrechten daarmee zou hij een gevangenis straf kunnen krijgen van ten hoogten 12 jaar of een geld boeten van de 5de categorie(€ 81.000) vertel dit je broertje maar en kijken wat er dan gebeurt
sorry artikel 244 die bedoelde ik
je moet gwn als jullie (broertje, jij, zusje) met zn 3en thuis zijn zeggen, ik ga naar de winkel ben over half uurtje terug.
dan kom je voorzichtig na 5 min terug en kijk je wat ze doen.

-paboy
soow dit is egt erg...
ik zou als ik jou was naar de politie gaan
Maar je moet wel bewijs hebben
koop een recorder of een kleine camera ofso en die die dan bijvoorbeeld in de zak van je zusje
ik hoop dat dit helpt
Ga je ook zegge wat je hebt gedaan?
veel succes
Hoi ik ben linsey18 en mijn broertje van 15 bijna 16 misbruikt mijn zusje van 5 jaar oud.
Ze zij het ineens aan tafel dat hij zijn vinger in de v doet!!!
Me moeder gelooft er niks van en doet er ook niks aan..
Ze zij ooo heeft ze vast van school gehoord :S Ja lekker makkelijk ik kan haar wel wat aan doen op zon moment...
Ik ging toen naar boven praten met mn zusje ze zij datie een hutje bouwt en dat hij dat ene ging doen, en ze zij dat hij een x zijn piemel erin wou stoppen ofzo..
ze zij ook dat hij het vele malen heeft gedaan (vinger in haar poes .. O,o
toen ik het hoorde ging ik met hem praten, hij zij nee dat doe ik niet ik weet er niks van smoes smoes smoes...
maar ik geloof mijn zusje zoiets zeg je toch niet anders !!!!
IK WEET NIET WAT IK NU MOET DOEN ...!!!
ik wil mn broertje niet kwijt maar aan de andere kant weer wel want na dit is gebeurt
ging hij zijn vinger in haar kont ofzo doen ? Omg.. zij ze tegen me terwijl ze slaapte, maar ook wegens veiligheid zodat er nooit meer zoiets gaat doen...
Als mn vader dit zou weten dan zou hij gek worden in zn hoofd !!! ik weet het CKER!!
en mn hele family ook..
Het zou heel erg zijn als me pa dit zou weten ik ben bang dat er rare dingen dan gaan gebeuren en dat hij mischien wel zichzelf wel iets aan gaat doen.
want dit is namelijk ECHT ERG !!!!!
wat zouden jullie doen en wat vinden julllie van deze situatie enzo??????
toen ik 6 jaar was oen werd ik misbruikt door mij oudere halfbroer hij was 10 jaar ouder dan mij.. op die leeftijd weet je nit wat je aan het doen bent dus je doet gewoon mee . op hogere leeftijd schaam je je en ben je bang en voel je je vies ... ik had het toen aan mijn mama verteld en we zijn toen naar de politie gegaan... mijn papa geloofde mij niet en mijn broer heeft nooit straf gekregen. heb dit nogaltijd niet kunnen verwerken....
@wafelijzer1,

Ik wil graag even reageren op jouw persoonlijke verhaal. Eigenlijk zou het misschien beter zijn als je een eigen topic hebt, dan ben je beter te vinden, maar ik begrijp dat je dit als reactie en steun aan de topicstarter hebt bedoeld.
Maar toch lees ik ook een soort schreeuw om hulp. Ik ben samen met mijn tweelingbroertje tegelijkertijd misbruikt (niet door familie), dit zeg ik alleen maar om aan te geven dat ik die ervaring heb en dat ik me goed kan voorstellen dat je er nog mee zit.

Ik lees dat je jouw eigen misbruik nog niet hebt kunnen verwerken. Je was 6 toen het begon en ik weet niet hoe oud je nu bent, maar je zal ergens tussen de 13 en 18 jaar zijn, anders zit je niet op dit forum en dus is het misbruik tussen de 7 en 12 jaar geleden begonnen. Omdat het al een aantal jaren geleden is, wil dit natuurlijk niet zeggen dat het zomaar over moet zijn gegaan. Sommige mensen begrijpen dat niet, maar ik wel.

Het is altijd mogelijk om nog hulp te krijgen om het wel te kunnen verwerken. Vergeten zal je het nooit, denk ik, maar een “plekje geven” en er “mee om leren gaan” kan wel. Dus er is hoop en je hoeft er niet de rest van je leven mee rond te lopen.

Ik heb laatst op tv de serie “Misbruikt” gevolgd bij BNN/VARA op NPO en daar lieten ze 4 (jonge) vrouwen zien die in het verleden ook waren misbruikt. Ze werden geholpen door een psycholoog. Ik weet niet of het voor jou een goed idee is om de afleveringen terug te kijken. Dat kan ik niet bepalen. Maar, misschien zijn situaties of problemen herkenbaar en heb je er iets aan. Ik zal de link naar de website met info hieronder neerzetten. Op de openingspagina staan onderaan een aantal linkjes naar hulpverleningssites . Via de website kun je de afleveringen ook terugkijken door te klikken op het tabblad “Gemist”, maar dat zie je snel genoeg. Hier is de link https://programma.bnnvara.nl/misbruikt

Ik heb ook nog een andere link https://www.verbreekdestilte.nl/
Hieronder een quote van die website:

Als slachtoffer of getuige van seksuele intimidatie of seksueel misbruik, kunt u met uw verhaal en vragen - anoniem - terecht bij de Hulplijn van Slachtofferhulp Nederland.
Einde quote

Als je wat naar onder scrollt op bovenstaande website kun je kiezen voor verschillende categorieën, dus ook voor misbruik in het verleden en dan kom je op deze site https://www.verbreekdestilte.nl/Misbruik-in-het-verleden/

Natuurlijk kun je er ook nog eens met je familie over praten of je huisarts of iemand anders die je vertrouwt. Het is niet raar of vreemd dat je er nog mee zit en je kunt er altijd met iemand over praten.

Ook kun je met iemand van de kindertelefoon, dus één van de vrijwilligers die hiervoor opgeleid is, chatten of bellen. Alle info hierover vindt je via deze link https://www.kindertelefoon.nl/13-18/chat/
Je vindt daar ook de tijden waarop ze bereikbaar zijn.

Ik hoop dat je iets aan dit ongevraagde advies hebt en dat het je op één of andere manier kan helpen bij de verwerking van wat jou aangedaan is.

Groetjes,
M&M’s


@Kindertelefoon,

Ik weet dat het niet de bedoeling is om een topic in een topic te beginnen, maar in dit geval heb ik geen keus. Ik moet dit even posten en bovendien heeft het te maken met het onderwerp van de topic starter en ik hoop dus dat andere kinderen die op dit onderwerp terecht komen ook iets aan mijn reactie hebben. Als jullie liever hebben dat dit in een apart topic komt en @wafelijzer1 het hiermee eens is, mogen jullie mijn reactie mee verplaatsen naar het nieuwe topic als jullie dan even een linkje willen sturen van het nieuwe topic.

M&M’s
@Wafelijzer1, wat erg dat dit gebeurd is 😞 Ik vind het heel onrechtvaardig dat je broer hier niet voor gestraft is, want wat hij gedaan heeft is heel, heel erg fout en gemeen! Jij had nog geen idee wat er aan de hand was, maar hij wist dat maar al te goed.

Ik vind het heel dapper van je dat je dit aan je moeder hebt verteld. Jullie zijn naar de politie gegaan, maar omdat je vader het niet geloofde, is je broer er nooit voor gestraft? Heel onrechtvaardig. Ook al is dit zo lang geleden gebeurd, je hebt nog steeds recht op de waarheid en steun voor wat jou is aangedaan.

Kun je dit nog eens vertellen aan je moeder, en zeggen dat je er nog steeds niet over bent? Hoe reageerde zij toen ze hoorde dat je broer zo'n dingen met je hebt gedaan?

Ik denk dat een psycholoog je hierbij kan helpen. Een psycholoog kan naar jou luisteren, en begrijpt zeker dat jij hiermee zit. Het is normaal dat je je vies voelt, en het is normaal dat je je er voor schaamt, maar dat is eigenlijk niet nodig. Je broer is degene hier die zich zou moeten schamen, en je vader, omdat hij jou niet geloofd heeft.

Iemand om mee te praten kan dus heel goed van pas komen, want als je ermee blijft zitten, gaat het niet de goede richting uitgaan, en gaan die nare gevoelens blijven zitten.

Jij hebt niets verkeerd gedaan!
Dikke knuffel!

Groetjes
x
@m en ms @100diverent11 dankje voor de steun? en nee ik zou het niet erg vinden als hier een aparte topic over word geopend en nog sorry voor de mate reactie ik wist mijn wachtwoord ni meer ?
Als je graag meer advies hebt, of je wilt je verhaal nog eens kwijt, kun je een topic aanmaken. Wij zijn er voor je en je kunt hier met alles terecht.

Je hoeft je niet te excuseren voor de late reactie. Reageer maar wanneer het voor jou past en wanneer het jou helpt.

Hoe gaat het intussen?

Reageer