Vraag

misbruik

  • 22 September 2021
  • 3 reacties
  • 547 Bekeken

Reputatie 5
Badge +5

Hoi ,

Gisteravond biechte mijn jongste zusje aan mij en pleegmama op dat zij ook seksueel misbruikt is maar dan door moeder. Ze zei dat mama "rare" dingen gedaan heb tijdens douchen . 

Ik zelf heb nu eindelijk hulp bij kinder psycholoog. Oudste zus van pleegmama is met mijn jongste zusje naar huisarts geweest  maar weet niet wat daar besproken is .  Weet niet of ik dit kan/ mag bespreken met mijn psycholoog???😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭


3 reacties

Heyy


Fijn dat je nu een kinderpsycholoog hebt! Bevalt dat je een beetje en is de psycholoog aardig?

 

Je mag en kan alles wat jij wilt met je psycholoog bespreken, dus ook dit! 
 

Een psycholoog is er voor je als je met dingen zit en je kan alles met hem/haar bespreken. Niks is gek! De psycholoog heeft namelijk beroepsgeheim en houdt alles wat jij aan hem/haar verteld voor zich.

 

“Wat je wil bespreken met een psycholoog is helemaal aan jou. Je mag het hebben over jouw leven, je gevoelens, je gedachtens, je angsten, je ouders, vrienden, relatie, familie. Over je studie, werk of je thuissituatie. Alles wat voor jou belangrijk is om te bespreken mág je ook bespreken. Er is dus niets wat je niet kunt of mag bespreken.”

Bron: https://jongpit.nl/geheimhoudingsplicht-psycholoog/

 

Groetjes,

NaamNietBekend

Badge

Haii, echt heel rot voor je zusje. Ik weet niet echt wat ik voor advies moet geven, maar echt heel dapper dat je zusje dat durft te zeggen!  xxx

Heel dapper van je zusje zeg! Je kan een beetje extra op haar letten! Als jij er mee zit kan je dit melden bij je psycholoog! 

Reageer