Mijn zus word bedreigd en mishandeld

  • 31 July 2021
  • 3 reacties
  • 256 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hallo,
Ik ben een jongen 17 jaar oud en heb een zus die 19 is. Ze heeft een vriend van 25 die haar mishandeld en bedreigd. Ze heeft 1 aanklcht gedaan bij de politie en hij heeft een waarschuwing gekregen -_-.
Maar hij blijft doorgaan. Ik en mijn moeder zijn wakker geworden.  Maar mijn zus wilt niks vertellen of geen aanklact meer in dienen. Kunnen wij iets doen??? Ik ben getuigen geweest van 1 ding en daarvoor heb ik meteen een verhoor gehad maar uiteraard moet mijn zus dan ook naar het Bureao. Maar ze word bedreigd dus ze doet het niet… Zo blijven we in een cirkel rond gaan. Wat kan ik doen? Moet ik me zelf nou echt laten slaan om dan een aanklacht op hem neer te leggen????….!


3 reacties

Waarom blijft ze in godsnaam met die gozer samen? Tuurlijk zal hij haar dan niet met rust laten, maar wellicht kan je bescherming aanvragen (please bombardeer me niet met Humeyra-verhalen) en kan hij wel vervolgd worden omdat hij al een waarschuwing gehad heeft? Afijn, misschien ben ik nu te naïef.

In ieder geval goed dat je er melding van hebt gemaakt en zelf wel een verhoor heb gehad met de politie. Dossier opbouwen is alleen maar goed.

Je zus kan ook contact opnemen met Veilig Thuis. Dat kan telefonisch via 0800 2000 (gratis en 24/7 bereikbaar). Chatten kan ook via Veiligthuis.nl.

Heel veel succes en sterkte!

Vertel haar (alleen of samen met je moeder) dat zij niet moet blijven bij zo'n gast die haar meer kwaad doet dan goed en overtuig haar om hem te verlaten. Zij verdient véél beter dan dit. Zoals eenanoniemejongen1 heeft gezegd zou je bescherming kunnen aanvragen. Wil dit blijven doorgaan, is het misschien een idee om weer naar de politie te gaan, want dit is gevaarlijk, of je zou inderdaad hem kunnen aanklagen. Of dit veel helpt weet ik niet helemaal maar hopelijk wordt er iets aan die vent gedaan

Je trekt je zus maar mee naar dat bureau! Nee tuurlijk niet maar haal haar alsjeblieft over om mee te gaan! Dit is namelijk ernstig. 

Reageer