Skip to main content

hi allemaal ik zeg liever niet wie ik ben en al de andere dingen dus ik begin maar gewoon

mijn oudere zus dreigt mij altijd dat ze me dood zal maken, slaat me, scheld me altijd uit ookal doe ik niks, lacht me altijd uit en maakt opmerkingen over hoe ik er uit zie en pest me daarmee

we hebben heel vaak ruzie om eigenlijk helemaal niks, ze vind het leuk om ruzie te maken en mensen uit te schelden, slaan en ja

ik weet gewoon niet waarom ze zo doet want ik doe nooit gemeen en als ik iets terug zeg als ze gemeen doet dan krijg ik een paar blauwe plekken

ik voel me heel bang als ik bij haar loop omdat ze dan alweer commentaar geeft over bijv mijn shirt, of me een kk kind noemt en meer

ik kan niet eens even zitten en dan hoor ik al: lelijk kk kind

ze scheld zelfs mijn ouders uit en maakt ruzie met hun, maar mijn ouders doen daar niks aan. 

Ze heeft ook weleens tegen mij gezegd dat als ik iets niet doe voor haar dat ze me dood zou maken, dit heb ik tegen mijn ouders gezegd maar het boeit hun gewoon niet

Ik voel me niet meer veilig in me kamer (wij delen een kamer)

wat moet ik doen?

is dit huiselijk geweld?

Heeyy,
Het is volkomen oké om niet te zeggen wie je bent, het is juist wel handiger en veiliger eigenlijk om een beetje anoniem te blijven. :)
En wow, dit klinkt oprecht echt best wel heel erg heftig.
En ja, wat je beschrijft valt waarschijnlijk onder huiselijk geweld en het is absoluut NIET oké dat je zus je bedreigt, uitscheldt en pijn doet, en dat je je niet veilig voelt in je eigen huis! Het is ook best wel heftig dat je ouders hier niets aan doen. 
Ik zou als ik jou was hierover met een volwassene te praten die je vertrouwt, zoals je mentor of een ander familielid. Misschien kun je ook contact opnemen met een hulporganisatie of misschien veilig thuis?? Je hoort veilige te zijn thuis en als ik het zo lees is dat het niet echt.. 
Ik hoop dat dit helpt en dat het uiteindelijk goed komt!! 💗
Groetjes Honing 

Hoi @Anoniem1122334455 

Heel goed van je dat je dit vertelt! Je zit in een nogal lastige situatie zien we. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Nogmaals heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

Yasmin(De Kindertelefoon) 

Hey! Ik sluit me graag aan bij @Honey_bee  en @Yasmientje .  Vraag hier hulp en advies bij want dit is echt niet gezond zo. Veel sterkte! 

Liefs, Tover xxx

Ik heb niet echt meer tips dan de anderen. Maar ben het wel met hun eens. Ik zal zeker contact op nemen met veilig thuis!

Sterke!

Groetjes Lupus 

Heyy​​​​​​​! ik heb een paar tips. Vraag hulp aan iemand of ga naar de politie (als het te erg wordt en als je je echt echt echt onveilig voelt)

Negeer je zus gewoon en doe of als er niks aan de hand is, blijf ook vaak bij je ouders zodat je veilig bent. of praat er met iemand over die je vertrouwt. Misschien kan die persoon je helpen, ik wens je veel geluk!

Groetjes  Punk xx💚

bedankt allemaal!!

ik heb er nog een keer met mijn ouders over gepraat, maar het heeft gewoon niet geholpen

ik kijk nog wel even bij een hulporganisatie

echt super bedankt iedereen

Reageer