Hee,
Vandaag had ik ruzie met mijn vader, maar nog nooit zo heftig.
Ik was mee naar de supermarkt en op de weg terug hadden we een meningverschil waar mijn vader toen best boos om werd. Als hij boos is wordt hij vaak ineens echt om alle kleine dingen ook boos. Ik had dus mijn fiets even in de tuin gezet omdat ik hem later nog nodig had, alleen omdat hij was omgevallen kreeg ik een klap en gelijk allemaal scheldwoorden naar mijn hoofd. Hij had me toen tegen de schutting aangeduwd en ik had mijn fiets daarna maar binnen gezet, maar toen ik naar binnen kwam werd hij weer helemaal boos en ging hij me van alles en nog wat beschuldigen. Zoals laatst was de deur beschadigd geraakt omdat hij hem hard dichtgegooid had, maar daar gaf hij mij nu de schuld van. Ik ontkende dat gewoon, en hij was toen zo boos geworden. Ik heb hem echt nog nooit zo boos gezien. Hij had me toen tegen de trap aangegooid en hij ging allemaal klappen geven in mijn gezicht en op mijn hoofd. Ik riep gewoon de hele tijd dat hij moest stoppen en van me af moest blijven maar dat deed hij gewoon niet.
Daarna ben ik door het raam weer naar buiten geklommen en ben ik de hele dag weggeweest, hij ging me toen ineens bellen dat ik terug moest komen en zo en dat heb ik dus gedaan, ben net weer door het raam terug geklommen. Maar nu gaat hij helemaal doen alsof er niks is gebeurd.
Kijk, ik snap wel dat het mijn schuld was dat deze ruzie begon. Maar slaan is nooit een optie, en hij heeft me bijna bewusteloos geslagen. En ik vind het nog erger dat hij nu gaat doen alsof er niks is gebeurd. Als ik er nu weer iets over ga zeggen maak ik het waarschijnlijk veel erger, maar ik weet echt niet wat ik moet doen nu..