mijn leraar

  • 24 November 2018
  • 5 reacties
  • 580 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi allemaal,

ik ben 17 jaar en ik doe nu 2 jaar een opleiding die ik erg leuk vind ik heb alleen een groot probleem.
Een leraar gedraagt zich erg ongepast tegenover mij.. Ik zal een paar voorbeelden noemen wat hij zoal doet:
hij gaat bij mn tafel staan en doen alsof ie me helpt met iets (zo voelt het voor mij in ieder geval) en dan legt hij zijn hand op mn (onder)rug of mijn middel.
Of hij roept me uit de klas en dan zegt hij allemaal dingen tegen me zoals: je bent heel mooi, je hebt echt een mooi figuur of hij legt zn hand op mijn wang
Of als ik in de klas zit laat hij naast mijn tafeltje wat vallen en als hij bukt om het te pakken legt hij zn hand op mn been.
Dit soort dingen allemaal en op zich heeft hij niet echt iets verkeerds gedaan toch?
Ik heb wel een keer tegen hem gezegd dat ik het niet zo fijn vind als hij zo doet maar daar geeft hij geen boodschap aan, hij zei wel dat het hem speet en dat het niet met opzet ging en dat hij er rekening mee ging houden en of ik het voor me wilde houden. Maar daar merk ik dus niet heel veel van en ik ben gewoon bang om naar zijn les te gaan nu.. Ik heb 3 x per week les van hem.
wat moet ik doen? vinden meer mensen dit ongepast? is dit aanranding of niet? wat zouden jullie doen in deze situatie?

5 reacties

Hoi

Wat vervelend dat die leraar zulke dingen blijft doen. Je hebt er goed aan gedaan door aan te geven dat je dit niet ok vond, maar dit lijkt die leraar niet te respecteren.

Als hij iets doet dat je niet fijn vindt, mag je hem daar meteen op wijzen. Dat kan lastig zijn omdat je soms erg verrast en geschrokken kan zijn, maar als je meteen je grenzen aangeeft, weet die leraar wat jij toelaat en wat niet.

Praat je hierover met vrienden of vriendinnen? Zijn er nog meer leerlingen die zulke ervaringen hebben gehad bij deze leraar? Je kan zijn gedrag steeds bij je mentor melden. Jij moet je goed en veilig kunnen voelen op school, en een handtastelijke leraar draagt niet positief bij aan dat goede en veilige gevoel.

Als je dit aangeven eng vindt, kan je je mentor ook mailen. Desnoods anoniem. Het belangrijkste is dat het geweten is dat deze leraar dit doet.

Groetjes
Kenshin
Heb jij vriendinnen die je kunt vragen om op te letten? Dan heb je ook getuigen voor je mentor. Maar ik zou hem er weer op aanspreken, dat je het anders niet voor je kunt houden.

Er is er maar een schuldig, en dat is die leraar!
Ga dierect naar de directeur van de school!
Is die lerraar helemaal gek geworden!

Als die directeur er niks aan doet dan zou ik gewoon naar de politie stappen!

Xxx ik hoop dat je hier wat aan hebt.
volgens mij zijn er geen andere leerlingen waar hij dit bij doet, ik had het aan een vriendin verteld maar die is even later gestopt met de opleiding dus nu weet niemand het. Ik durf het ook niet echt aan iemand anders te vertellen.
valt dit onder aanranding of hoe moet ik dit zien?
Aangezien je hebt aangegeven dat je die aanrakingen niet fijn vindt en hij ermee door blijft gaan, kan je dit seksuele intimidatie noemen. Het lijkt me van belang dat je zo snel mogelijk ingrijpt, voor die leraar verder gaat.

Denk je dat je het aan je mentor, of een andere leraar die je vertrouwt, durft vertellen?

Reageer