Hallo allemaal,
Mijn beste vriend vertelt steeds meer over zijn thuissituatie, en deze is niet leuk! Eerst vertelde hij dat als hij bij zijn vader slaapt (zijn ouders zijn gescheiden) ongeveer 1 keer in de twee weken buiten moet slapen, maar ik heb het gevoel alsof dit steeds vaker gebeurd. Daarna vertelde hij dat zijn gebroken rib niet door rugby kwam maar door zijn vader… Ook zegt hij dat hij nog steeds een paar grote dingen over zijn slechte situatie moet vertellen. Daarnaast had hij een week geleden een ongeluk met rugby waarbij hij door zijn knie zakte, wat het precies is weten ze nog steeds niet (een tumor of gescheurde zenuw :(( ). Maar hij moet ook elke keer alleen naar het ziekenhuis, zijn ouders gaan niet eens mee!
Zijn moeder weet van de situatie en doet er niks aan! Mijn vriend zegt dat zijn ouders dit doen omdat ze denken dat hij daar hard van wordt.
Hij heeft al over alle mogelijheden nagedacht, hij wil namelijk niet dat hij en zijn zusje in een pleeggezin terecht komen. Hij wil de situatie dus zo houden. Maar ik maak me heel erg zorgen om hem en ik weet niet wat ik moet doen…!!!! Ook is het nog zo dat we niet in dezelfde stad wonen dus ik zie hem helemaal niet zo heel vaak.
Daarnaast is zijn vrienden (ze hadden al iets voor vier jaar) heel erg vreemd gegaan op hem, en gaf ze hem de schuld!
Ik maak me dus heel veel zorgen over zijn thuissituatie, maar ook over zijn mentale gezondheid… Iemand help!!