Skip to main content
Vraag

mij ex slaat me weleens

• September 4, 2025
  • 2 reacties
  • 63 Bekeken

xx-me
Forum|alt.badge.img+1

nou gewoon, zoals de titel zegtโ€ฆ

het is al een jaar uit maar soms wordt hij boos en ik ben de enige die weet hoe je hem kunt kalmeren dus als hij boos is komt hij altijd naar mij. alleen de eerste paar minuten is hij nog niet rustig en slaat of trapt hij me en scheldt hij me uit enzo. ik weet dat het slecht is maar ik zie niet echt een andere optie want hij moet ook rustig worden. als hij dan rustig is voelt hij zich ook echt heel slecht en schuldig, hij zorgt de ook voor bijv. paracetamol ofzo als ik iets nodig heb.ย 

dus ja. wat nu?

dit is al best een tijdje zo en ik weet gewoon net wat ik moet doen.

x

2 reacties

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • September 5, 2025

Hee โ€‹@xx-me,
ik snap dat je denkt dat jij hem rustig moet maken, maar het is echt niet goed dat hij jou slaat of schopt. Dat hoort gewoon niet, ook niet als hij daarna weer lief doet. Jij bent niet de baas over hoe hij rustig wordt, dat moet hij zelf leren.

Misschien kan je dit tegen een volwassene zeggen die je vertrouwt, zoals je ouders of een leraar. Dan hoef je het niet alleen te dragen. Jij mag ook gewoon zeggen dat je het niet meer wilt, want jij hebt recht om veilig te zijn. Het is niet jouw schuld dat hij zo boos wordt.

xx liefs Wolfย ๐Ÿบ

Anna_KT
Forum|alt.badge.img+2
  • De Kindertelefoon
  • September 5, 2025

Hoi โ€‹@xx-meย ,

ย 

Wat knap van je dat je dit vertelt! Je zit inย een nogal lastige situatie zien we.ย Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt inderdaad, zoals Wolf ook als heel goed advies geeft, proberen of het lukt om er over te praten met een volwassene die je vertrouwt. Als dat niet lukt of je dat op dit moment te eng vindt, kun je ook met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wilย delen of samen met de Kindertelefoon wilย kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Nogmaals heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

ย 

Anna (De Kindertelefoon)ย