Skip to main content
Vraag

lastiggevallen met vrienden

• June 6, 2026
  • 2 reacties
  • 50 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Heyyyy,ik ben Jacqueline,ik ben 14

Ik wilde even iets kwijt en even een vraag stellen.

Ik was vandaag met vrienden op een feestje van een van hen en we besloten naar het park te gaan. We waren gewoon lekker gezellig aan het kletsen en karaoke aan het doen enzo,en toen kwamen er opeens 2 jongens op een fat bike die ons al heel raar aankeken,later gingen ze weg....maar toen kwamen ze later terug met nog een andere jongen op een fatbike. Nou toen begonnen ik en een vriendin heel hard K3 te karaokeën(is dat een woord?) En toen gingen ze ook weg.

Op een gegeven moment moesten we naar huis want we gingen eten en toen waren ze er weer met NOG een andere jongen erbij,ik zei gewoon tegen mijn vrienden dat ze die fatbike gwn een schop moesten geven en toen daagde ze mij uit dat te doen(heb ik gedaan,hadden ze niet verwacht,was wel grappig) en toen later begonnen ze 2 van mijn vrienden proberen aan te rijden en achter hen aanrijden als ze wegrenden,en toen begonnen ze ook nog een andere vriendin van mij te slaan(ze sloeg terug💪).

Toen reden ze weg toen ze zagen dat ik en een andere vriendin heel boos waren en op hen af liepen(ik hoop dat ze bang waren😎).

Maar anyway,nu ging het nog wel goed en is iedereen er zonder(erge) verwondingen uitgekomen(hoogstens wat blauwe plekken) en renden ze weg...maar wat als het anders was gegaan? Wat als er 1 van hen bijvoorbeeld een wapen zoals een mes ofzo bij zou hebben gehad,wat dan? Of als ze ons oprecht WEL hard hadden aangevallen?

Dus...heb ik het goed gedaan door te showen dat ik niet bang was?(en dus die fatbike een trap heb gegeven,ze daagden me zelf uit). Want het kan natuurlijk demotiverend werken en dat ze afdruipen,maar het kan ook dat ze gefrustreerd raken en het uit de hand loopt.

Wat kan ik in de toekomst doen om het niet erger te maken? Ik was gewoon ZO BOOS!

Groetjes Jacqueline❤️💙💜 

2 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • June 9, 2026

Je hebt je gewoon verdedigd. Maar als je alleen bent zou ik het niet doen dan zou ik bv hulp roepen of weglopen. In groep ben je sterker he. 

Ik kan me al best voorstellen hoe die fatbikers eruitzagen, tipisch: niks te doen, showen en mensen lastigvallen. Kans is groot dat ze een soort wapen bijhebben inderdaad. 

Je kan het ook bij de politie gaan aangeven

Zet op je foon ook een noodnummer dat je met 1 knop kan oproepen, voor de zekerheid.           

Forum|alt.badge.img+3
  • Praat goed mee
  • June 16, 2026

Die gasten zijn super gestoord