Skip to main content

Hallo, allemaal! Ik ben inmiddels goede vrienden met dit persoon voor een jaar, en ik ben super blij om haar mijn vriendin te noemen. Ik was er 2 jaar ofzo achter gekomen dat de relatie met haar moeder niet heel goed is. Van de verhalen die ze mij vertelde dacht ik al ‘oh nee, dat klinkt als emotionele mishandeling!’ 

Een tijdje geleden schrok ik heel erg van wat ze mij vertelde, ze vertelde dat haar moeder haar had geslagen met een houten lepel. Ik vertelde dat aan onze vriendgroep en wij begonnen een plan te maken om haar te helpen. Het was even heel kalm. Wij hoorde geen verhalen waarvan we dachten dat we Veilig Thuis ofzo moesten bellen, en toen kreeg de vriendengroep recent een bericht. ‘help, mijn moeder heeft me net geslagen en aan mijn haar getrokken, heel hard ook’. Iedereen in mijn vriendengroep schrok, en wij waren meteen paniekerig aan het plannen. Wij hadden een gezellige middag geplanned (we hadden die vriendin uitgenodigd maar ze mocht niet van haar moeder), en toen we dat bericht ontvingen belden we onze ouders en de kinder telefoon gebeld.

 

Ik zag haar vandaag en we hadden erover gepraat. Aan het einde van de dag begon ze haar hoofd te masseren, en ik vroeg of het ging. Zij zei: “Oh, ja ik heb gewoon jeuk maar mijn blauwe plek doet pijn als ik het krab.”

Zij wilt niet de politie of Veilig Thuis bellen omdat ze (ook al mishandelen ze haar) heel erg van ze houdt. Ik heb medelijden met haar situatie, omdat ik snap dat ze nog steeds van haar ouders houdt. 

 

Zij overweegt al een tijdje om te rennen van huis, en ik heb haar onderdak belooft. Het enige wat haar een beetje tegenhoudt is dat ze bang is hoe haar moeder zou reageren. Ik ben bang dat als mijn ouders er aan meedoen om haar onderdak te bieden dat zij in de problemen zouden komen. Ik zou het persoonlijk helemaal niet erg vinden om in de problemen te komen, zolang ik haar help.  Zij is een vriendin waarvoor ik alles zou doen. Ik ben heel erg close met haar, en ik zou haar niet willen verliezen. Is iemand in deze situatie geweest of weet hier iets van? Zo ja, kan je mij dan helpen?  En is het illegaal om iemand onderdak aan te bieden als ze thuis worden mishandeld? 

 

PS: De moeder is volgens de verhalen iemand die de mishandeling doet. Volgens mij wordt de vader ook mishandeld in de ‘relatie’ tussen de moeder en de vader. 

 

Alvast heel heel heel erg bedankt! 

Geen reactie

Reageer