Vraag

is het mishandeling?

  • 22 June 2021
  • 2 reacties
  • 125 Bekeken

Reputatie 1
Badge

hai hai, ben ik weer…

  is het normaal als je ruzie hebt met je ouders dat ze je slaan? en ook als je geen ruzie hebt bang bent dat ze je slaan? en ook als ik niet thuis ben duik ik altijd weg als iemand een hand omhoog doet in de buurt van mij.

komt dit door mijn thuis situatie of zijn dit instincten? 


2 reacties

Heyy

 

Nee het is niet normaal dat je ouders je slaan en pijn doen dat valt inderdaad onder (kinder)mishandeling. Waarschijnlijk heb je deze reacties dan ook door je thuissituatie..

 

 Als je je onveilig voelt thuis kan je altijd contact opnemen met veiligthuis. Verder kan je ook iedere dag tussen 11:00 en 21:00 bellen of chatten met de kindertelefoon die kunnen je ook een goed luisterend oor bieden.

Telefoonnummer veiligthuis > 0800-2000

Telefoonnummer kindertelefoon > 0800-0432

 

Denk je dat je hier met iemand over durft te praten die je vertrouwd? Zoals met je mentor, je huisarts, een ander familielid of een vertrouwenspersoon. Praten is misschien eng en een grote stap, maar het lucht echt op. De mensen in je omgeving kunnen je dan helpen en steunen om je thuissituatie te verbeteren en kunnen je dan ook veiligheid bieden. Als je niet durft te praten kan je ook een brief schrijven waar je je gevoelens op vertelt. Die kan je dan aan iemand geven die je vertrouwd dat is misschien wat makkelijker..


Verder helpt het misschien om afleiding te zoeken zodat je minder met de situatie thuis bezig bent. Je kan een stukje gaan lopen en je hoofd even legen, of je gaat lekker muziek luisteren of een leuk boek lezen. Iets wat jij leuk vind om te doen!

 

Sterkte❤️
Groetjes van mij!

Reputatie 3
Badge +1

hayy.:slight_smile:

ja helaas is het wel fysieke dus lichamelijke mishandeling maar het is ook emotionele /mentaale mishandeling. Omdat je er bang van wordt dat ze het gaan doen en je thuis niet veilig voelt het kan je mentaal ook gek maken. Het is belangerijk dat je er met iemand over praat, zodat het niet meer gebeurt dat kan zijn met veilig thuis of met een vertrouwenspersoon of met je mentor. Want niemand verdiend het om geslagen te worden en het is belangerijk dat je je veilig voelt!! Ik snap dat het moeilijk is of eng maar het is echt het beste. en als je het met een vertrouwens persoon bespreekt kan diegene samen met je naar veilig thuis bellen of samen met je naar je mentor gaan zodat je het niet alleen hoeft te doen. Want je staat er niet alleen voor. en ik weet zeker dat je het kan!! Want dat je dit durft te zeggen zegt al dat je zo zo zo sterk en dapper bent!!

 

liefs mij xx

Reageer