Skip to main content
Vraag

Is dit een vorm van verkrachting of stel ik me aan?

• May 29, 2026
  • 4 reacties
  • 121 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Dit is iets moeilijks waar ik al lang mee zit. Ik houd veel van mijn ouders maar mijn moeder zit veel aan me. Ze kust me als ik zeg dat ik het niet wel, ze zit "voor de gein" aan mijn kont of vaak ook "per ongeluk" dat ze er tegen aan komt. Vaak geeft ze mij ook knuffels maar dan zitten haar handen altijd heel erg laag. Regelmatig zit ze ook aan mijn borsten en zegt dan dat het niet zo bedoeld was terwijl ze er soms meerdere tellen aan heeft gezeten of een beetje in had geknepen. 

Ik weet echt niet wat ik hiermee aan moet. Ik heb het bij mijn vader ook al aangegeven maar hij denkt dat ik me aanstel en misschien is dat ook zo.

4 reacties

Tartan16
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • May 31, 2026

Hoi, het is eigenlijk heel eenvoudig. Als jij iets niet prettig vind qua lichamelijke aanraking dan is dat ook zo. Je moeder zal het vast goed bedoelen maar je vind het zelf niet fijn en voelt je er oncomfortabel bij. Dan is dat ook echt zo en is het geen aanstellen.  Kun je er voorzichtig over praten met haar? Dat je toch duidelijk maakt dat je knuffelen best lief vind maar dan wel op jouw voorwaarden?  Het is in ieder geval goed dat je het laat merken, en liefst dat ze het ook weet.  Ik hoop dat het lukt. 

Groetjes Tartan Xxx

myla0318
Forum|alt.badge.img+3
  • Praat goed mee
  • May 31, 2026

Hoii

Ik ga akkoord met ​@Tartan16 

Maar als je ma je express zonder jou wil/toestemming valt het wel onder aanranding vlgm

Groet myla

ZZacht
Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • May 31, 2026

@Schaapje 

Aanranding is -denk ik - in dit geval net nog niet aan de orde maar het is meer dan vervelend en ook niet normaal.

Goed dat je het hier even wilt delen.

Geen idee hoe oud je bent maar zo te lezen ben je de kleutertijd al ver voorbij en zijn dit soort aanrakingen een brug te ver .

Ben dan wel een jongen maar wanneer ik in zo’n situatie zou komen dan zou ik het beslist niet pikken .Bahhhh .

Je kunt er hard ingaan door te zeggen : zo en nu is het genoeg ., dit was de laatste keer lieve Ma of ietsjes milder door tegen haar te zeggen of ze de volgende keer eerst even om toestemming moet vragen .

Je zou er ook tijdens het eten er iets over kunnen zeggen.Tenslotte weet je vader het al en die zal je moeder wel hebben bijgepraat .Dus hou een open-tafel-gesprek en zeg gewoon alles .Dat het je dwars zit en dat je wilt dat het stopt .Nou dan hoor je hun reactie’s wel .Zijn die voor jou positief dan ben je er denk ik voorgoed van verlost maar is de uitkomst anders dan tel je tot 10 en zegt heel kalm dat je om hulp gaat vragen omdat je in een leuk & veilig gezin met veel liefde wilt wonen .

Bij de KT weten ze wel wat je zou kunnen doen maar er zijn meer hulplijnen .

Laat je nog even weten hoe dit afloopt en hoe oud je bent ?

( en of je enigst kind bent ) 

Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Net nieuw
  • June 1, 2026

@ZZacht 

Dankjewel voor het advies, ik heb het met haar er over gehad en ze zijn dat ze er zal proberen op te letten (Alhoewel ze dit al tientallen keren meer heeft gezegd maar ja 🤷🏼‍♀️). Ik heb zelf een oudere broer en ik denk niet of je het weet maar door op iemands profiel te drukken kan je de leeftijd enzo zien (ik ben dus zelf bijna 15).