Skip to main content
Vraag

Is dit een vorm van verkrachting of stel ik me aan?

• May 29, 2026
  • 1 reactie
  • 19 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Dit is iets moeilijks waar ik al lang mee zit. Ik houd veel van mijn ouders maar mijn moeder zit veel aan me. Ze kust me als ik zeg dat ik het niet wel, ze zit "voor de gein" aan mijn kont of vaak ook "per ongeluk" dat ze er tegen aan komt. Vaak geeft ze mij ook knuffels maar dan zitten haar handen altijd heel erg laag. Regelmatig zit ze ook aan mijn borsten en zegt dan dat het niet zo bedoeld was terwijl ze er soms meerdere tellen aan heeft gezeten of een beetje in had geknepen. 

Ik weet echt niet wat ik hiermee aan moet. Ik heb het bij mijn vader ook al aangegeven maar hij denkt dat ik me aanstel en misschien is dat ook zo.

1 reactie

Tartan16
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • May 31, 2026

Hoi, het is eigenlijk heel eenvoudig. Als jij iets niet prettig vind qua lichamelijke aanraking dan is dat ook zo. Je moeder zal het vast goed bedoelen maar je vind het zelf niet fijn en voelt je er oncomfortabel bij. Dan is dat ook echt zo en is het geen aanstellen.  Kun je er voorzichtig over praten met haar? Dat je toch duidelijk maakt dat je knuffelen best lief vind maar dan wel op jouw voorwaarden?  Het is in ieder geval goed dat je het laat merken, en liefst dat ze het ook weet.  Ik hoop dat het lukt. 

Groetjes Tartan Xxx