ik wil zelfmoord plegen wat moet ik doen help!!!!!

  • 1 December 2020
  • 7 reacties
  • 1176 Bekeken

Badge

help me!!!!!!! 

 

 

-bericht aangepast door De Kindertelefoon- 


7 reacties

Hey,

Goed van je dat je hulp vanuit hier inschakelt! zelfmoord is GEEN oplossing. Je gaat hiermee veel mensen uit jouw omgeving pijn doen en dit wil je niet.

Praat met een volwassene in je omgeving die je vertrouwt, een vriend of een vertrouwenspersoon op school.  Ze kunnen samen met je gaan kijken naar een oplossing en hulp aanbieden als het nodig is. Maak AUB die keuze niet, je bent gewild en mensen uit je omgeving geven om je. AUB praat met iemand en overweeg die keuze niet … :heart:

hey 

 

je kan heel veel doen om zm te plegen maar dat gaat niemand je vertellen op het forum. want zelfmoord is geen optie.

het is lastig maar wat maakt het voor jou dat je aan zelfmoord denkt? want dat moet je dan gaan aanpakken zodat het gevoel dood willen zijn minder woord.

ik heb zelf ook zelfmoord gedachten dus ik weet hoe zwaar en moeilijk het is. 

maar zoek hulp. het is lastig maar het gaat je zo veel veder helpen. misschien moet je je zelf deze vraag stellen; wil je op deze manier niet meer veder? of wil je helemaal niet veder? 

want als je op deze manier niet meer veder wilt moet je echt professionele hulp inschakelen. 

 

groetjes blue 

 

Reputatie 3
Badge +1

Iemand op dit forum (ik kan helaas niet meer vinden wie) zie ooit op een andere post over zelfmoord.

 

"Zelfmoord is een permanente oplossing voor een tijdelijk probleem. "

 

Ik ben het hier volledig mee eens en ondanks dat je situatie nu misschien zonder einde lijkt wordt je leven gegarandeerd beter als je het niet doet.

Dus... PLEEG ALSJEBLIEFT GEEN ZELFMOORD!!!

 

Er zijn sowieso mensen die zielsveel van je houden en die niet willen dat je dood gaat, dus blijf in leven. Al is het maar om die mensen geen pijn te doen. 

 

Het helpt enorm om erover te praten. Misschien heb je een vader, moeder, opa, oma, oom, tante, juf, meester of andere persoon die je vertrouwt waar je je verhaal kwijt kan. Het wordt waarschijnlijk w spannend, maar het is de spanning waard.

Ik hoop dat het snel beter met je zal gaan.

 

Groetjes, tupurangi

Badge

Pleeg geen zelfmoord

Reputatie 6
Badge +12

Zelfmoord is nooit een oplossing!

Badge

Hey,

Goed van je dat je hulp vanuit hier inschakelt! zelfmoord is GEEN oplossing. Je gaat hiermee veel mensen uit jouw omgeving pijn doen en dit wil je niet.

Praat met een volwassene in je omgeving die je vertrouwt, een vriend of een vertrouwenspersoon op school.  Ze kunnen samen met je gaan kijken naar een oplossing en hulp aanbieden als het nodig is. Maak AUB die keuze niet, je bent gewild en mensen uit je omgeving geven om je. AUB praat met iemand en overweeg die keuze niet … :heart:

Hi, ik mag je heel erg dat je mensen helpt, maar ik ben ook suicidaal en het helpt niet als mensen metteen zeggen dat je hiermee je familie en vrienden pijn doet. Het lijkt dat alsof mensen meer om je familie geven dan om jezelf die zm wil plegen. Voor degene die het originele bericht heeft geplaatst, als ik jou was zou ik naar iemand op school gaan of met 113 bellen (de zelfmoord hulp lijn) ik snap dat het wrs niet fijn is om hier met je ouders over te praten. Ik zou naar vrienden gaan of iemand op school en misschien kunnen die je helpen met een goede psycholoog vinden, succes en ik hou van je! Doe het alsjeblieft niet! Je hebt nog een geweldig leven voor je liggen! You only live once! Maak er gebruik van <3

Hey

 

zoals de andere al zeggen zelfmoord helpt je niet en je gaat heelveel mensen pijn doen ik wil jou graag het advies geven om te gaan chatten met 113

 

mvg gt

Reageer