Ik wil weg van mijn vader

  • 8 December 2021
  • 2 reacties
  • 137 Bekeken

Badge

Mijn vader is altijd agressief. Zolang ik mij kan herinneren worden mijn zusje en ik geslagen en uitgescholden. Vroeger heeft mijn vader mijn zusje wel eens een gat in haar hoofd geslagen of een bloedneus. Ik weet niet hoelang, maar mijn vader is ook alcoholist. Nu werk ik eigenlijk elke dag en als ik dan thuis kom zit hij vaak aan het bier en is hij hartstikke dronken. Als ik dan iets wil vertellen tegen mijn moeder luisterd hij mee. Hij is het er dan vaak niet mee eens en word dan boos dat ik het anders moet doen. Hij scheld mij dan  uit of wil mij dan slaan. Mijn vader had tot vorig jaar obesitas en had toen heel veel kracht. Nu is mijn vader lichter als mij en voel ik me soms alsof ik alles kan doen tegen hem. Als hij mij wilt slaan springt mijn zusje er vaak tussen en wilt hem dan slaan en dan gaat hij rustig zitten, omdat mijn zusje sterker is op dit moment. Gisteren ging ik de dokter bellen vanwege mijn knieen de dokter zei dat ze mij terug zouden bellen voor een afspraak na een paar uur was ik nog niet teruggebeld en besloot ik weer te bellen. Zij zeiden dat ik geduld moest hebben. Vandaag was ik vrij en had ik niet gebeld, omdat ik dacht dat zij zouden bellen dus ik legde dat uit aan mijn moeder en zei daarachteraan ik weet niet of ik deze dokter zo goed vind. Toen werd mijn vader boos en zei waarom vraag je niet aan je oma of die een goede dokter weet. Dus ik zei waarom betrek je oma hierbij en toen stond ie op en sloeg hij mij. Mijn oma is mijn beste vriendin en weet ook alles. Mijn oma zegt dat hij ons al ons hele leven naar beneden haalt. Ook mijn moeder word al jarenlang mishandeld door mijn vader. Van mijn oma mag ik bij haar komen wonen, maar ik durf niet weg te gaan, omdat ik niet weet wat mijn vader doet bij mijn zusje en moeder. 

Wat moet ik doen? Ik ben 18 jaar maar heb niet genoeg geld om een huis te huren. Ik heb op school dagen van 8.15 tot 17.00 en nu heb ik stage van 9.00-18.00 en soms van 9.00-21.00. Ik heb ook al naar verschillende opties gekeken, zoals naar een woonwagen of een caravan, maar ik heb ook nog geen autorijbewijs vanwege de corona.

 

Help!


2 reacties

Als je vader weer in een agressieve bui zit moet je direct 112 bellen.

Jammer dat ik zo laat jouw topic pas lees, anders had ik je dit advies al eerder kunnen geven.

Op het moment dat je 112 belt betekent het niet dat er iets ergs gaat gebeuren. 

Op dit moment vormen jij, je zusje en je moeder een gezin samen met je vader.

De politie neemt heem waarschijnlijk een avondje mee en dan kunnen jullie als gezin besluiten wat voor maatregelen jullie tegen je vader willen nemen.

Omdat jullie je in een bedreigde situatie bevinden tegenover jullie vader zullen jullie in het voordeel staan.

Jullie moeten op dat moment als gezin met elkaar bespreken of jullie willen dat jullie vader wordt veroordeeld, uit huis geplaatst wordt of dat jullie (gratis) hulp krijgen binnen het gezin of enkel dat je vader hulp krijgt omtrent zijn alcohol problemen.

Je kunt ook 0900 8844 bellen.

Dat is het telefoonnummer van de politie waar je vragen kunt stellen of om hulp kunt vragen.

Als een van jullie minderjarig is kunnen jullie ook hulp vragen aan AKJ, 088 555 1000 Dat is de informatielijn van jeugdzorg.

In ieder geval moet je als hij weer agressief wordt DIRECT 112 bellen.

Je vader mag niet zo doen! Als je vader weer agressief wordt; bel 112! Of ga anders rustig op de site van veilig thuis kijken! 

Reageer