Skip to main content

ik weet eigenlijk geen titel

• August 23, 2025
  • 3 reacties
  • 137 Bekeken

eendje
Forum|alt.badge.img+3

Zoals de meesten wel weten is er een meisje uit Abcoude vermoord. 

Voor degene die dit nog niet weten:

In de nacht van dinsdag op woensdag, werd het 17 jarige meisje Lisa, rond kwart over 4 dood aangetroffen door agenten. Zij lag naast het fietspad met meerdere snij- en steekwonden. Zij ging die nacht samen met vrienden uit. Toen zij echter rond half 4 op de fiets zat, werd zij achtervolgt en aangevallen.

Er is een 22 jarige man gearresteerd uit het AZC. Hij is de verdachte van de moord op Lisa en op andere misdrijven. 

Zelf snap ik het motief van de verdachte niet echt. Want ja.. waarom zou je zoiets gruwelijks doen?

Ik vind dit een heel heftig verhaal en ik hoop dat dit nooit bij iemand gebeurt! Zelfs niet mijn ergste aardvijand!

Nu weet ik dat dit eigenlijk bij iedereen kan gebeuren en dat maakt mij best bang. Ik moet namelijk best een stuk alleen fietsen om naar school te komen. Die wegen zijn ook vaak heel leeg en dat maakt mij bang. Wat als dit bijvoorbeeld bij mij gebeurt? Of nog erger, wat als ik een lichaam aantref waarbij dit is gebeurd!?

Ik weet dat pepperspray verboden is in Nederland en ik kan het zelf natuurlijk ook niet kopen. Is haarlak misschien een optie? Ik heb geen idee hoe ik mezelf moet verdedigen in dit soort situaties namelijk. (Ik weet wel hoe ik een vuist moet maken en waar ik kan trappen maar ik denk niet dat dat zin heeft tegen iemand met bijvoorbeeld een mes-)

Ik vraag me af wat jullie van het verhaal van Lisa vinden. Alle meningen zijn natuurlijk welkom!

En hebben jullie nog zelfverdedigingstips? Alvast bedankt! (Ik weet dat ik waarschijnlijk niet zomaar in zo een situatie kom, maar je ziet het met dit verhaal. Alles kan gebeuren. Dus voor de zekerheid weten wat te doen kan geen kwaad denk ik)

Blijf veilig❤

3 reacties

Forum|alt.badge.img+1

Hey hallo, Ik snap dat je je zorgen maakt Maar dit gebeurt bij een op de 500.000 Nederlanders. Laat staan dat je doodgestoken word. Zoals je zelf hebt vertelt heeft de miss geen reden waarom. Was dit wel zo dan had ie het gemunt op Lisa, maar ja dat is dan geen reden voor jouw om banger te zijn. Het gebeurde half 4 s,nachts. De man had vast Drugs of alcohol op...... Anders sloeg er gewoon iets door. Ik raad het gewoon af ( i know is niet eerlijk) om als vroeg laat op de avond buiten te zijn. Dus wees vooral niet bang. Tips om je veilig te voelen. Ik neem altijd mijn tennisracket mee maar het gaat erom dat je iets heb wat je kan verdedigen tegen een mes. Daar dient een tennisracket dus prima voor. Je kan ook op Etsy een mooi Zakmes/Werpmes bestellen (als je der geen rare dingen mee gaat doen) Haarspray is een goede optie om bijvoorbeeld een ongewapende man van je afteschudden maar tegen een mes werkt het niet. Hoop dat je hier iets aan had liefs Eva

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • August 23, 2025

Wellicht kan je op karate ofz gaan qua zelfverdediging?

xx liefs Wolf 🐺

Forum|alt.badge.img+4
  • Vaak actief
  • August 26, 2025

Baseer je wereldbeeld alsjeblieft niet enkel op wat je in de media leest. Nieuws = slecht nieuws. De media willen dat zoveel mogelijk mensen hun artikelen lezen. Zij zullen dus nooit positief nieuws naar buiten brengen waardoor de media dus een heel vertekend beeld van de werkelijkheid geeft. 
Nederland is één van de veiligste landen ter wereld, de criminaliteitscijfers dalen hier al jaren.

De kans dat je zomaar wordt aangevallen is nihil. Het lijkt mij dus nergens voor nodig en ronduit ongezond om constant met het idee rond te lopen dat je elk moment kan worden aangevallen.
Jezelf gaan bewapenen met wat dan ook lijkt mij ook geen goed idee; hij die een voorwerp bij zich draagt met het oogmerk dat te gebruiken als wapen, is ook snel geneigd het op die manier te gebruiken wat dus tot onnodige confrontaties leidt. 

Moraal van het verhaal: bel de politie als je het niet vertrouwt en neem het heft niet in eigen handen.