Skip to main content

Ik voel me onveilig in mij huis.

• January 28, 2026
  • 3 reacties
  • 58 Bekeken

Forum|alt.badge.img+6

Ik ben 13 en ik voel me thuis niet veilig. Ik word soms geslagen en ik kan niet bellen omdat mijn ouders mijn microfoon hebben uitgezet. Alleen maar omdat ik tijdens mij menstruatie stemmingswisselingen heb, en stil ben.

3 reacties

ghast
Forum|alt.badge.img+9
  • Topper
  • January 28, 2026

Hoi,

Kunnen je ouders aub een keer normaal doen?? Chat met Veilig Thuis via hun website of chat met de Kindertelefoon en schakel met hen Veilig Thuis in. Je moet het oprecht doen. Wij kunnen je alleen maar advies geven. Als je dat niet volgt wordt de situatie niet beter. Het is niet slecht bedoeld maar oprecht schakel de hulplijnen in.

Groetjes,

ghast

Forum|alt.badge.img+6
  • Topic-opener
  • Praat goed mee
  • January 28, 2026

Hoi ​@ghast , ik heb met veilig thuis gechat, en ze vonden de situatie heftig, en ze gaven advies, dat als ik me weer onveilig voelt, weer met veilig thuis moet chatten, en met de kindertelefoon. 

Want me moeder had me ook met een keuken ding geslagen, op me hoofd, en allebei me knieen. Ze had ook hard in me oor geschreeuwd, alleen maar omdat ik hard huil. Ze had ook een deel van me haar geknipt, ze had me ook door de kamer gesleurd. Me moeder zei: Dit is de laaste keer dat je je zo gedraagt. Alleen nu is het probleem hoe komt er actie, want me mentor is er 6 weken niet van wegen een knie operatie.

Forum|alt.badge.img+6
  • Topic-opener
  • Praat goed mee
  • January 29, 2026

Hoi ​@ghast, ik heb contact met de zorgcoordinator, en ik heb verteld over dat ik stemmingswisselingen heb tijdens mij menstruatie, en nu ook dat ik me onveilig voel in me eigen huis. Ik had ook contact met de kindertelefoon en veilig thuis mee geschat. Dus ik hoop dat er actie word ondernomen. Gelukkig is het nu weer normaal thuis, maar nog, het kan altijd weer omslaan.