Ik ga kapot.

  • 9 August 2023
  • 8 reacties
  • 204 Bekeken

Reputatie 7
Badge +12

Hai.

Ik moet even mijn hart luchten. Ik ben morgen 3 weken thuis sinds ik afscheid van mijn groep heb genomen. Ik merk dat de spanning nu al begint op te lopen, ik heb de neiging om weer weg te lopen van huis, maar ik heb nu vakantie, en ik kan nergens heen. Ook kan ik geen contact opnemen met mijn groep omdat mijn accu kapot is, waardoor ik niet op mijn telefoon kan. Ik merk dat ik me onbewust weer kapot werk voor mijn zussen en mijn ouders, om het gezellig te houden, maar ik wil dat niet hoeven doe, ik wordt daartoe gedwongen, want als ik niet mezelf kapot maak, wordt alles wat me lief is van me afgenomen tot ik alles vanmezelf heb moeten weg geven. Het wordt steeds moeilijker om voor mezelf op te komen, om voor mezelf te vechten om dat zij met zijn vieren zijn. Mijn levens wil, lust wordt van me afgenomen. Ik doe nooit iets goed, en ik zit dan ook elke dag weer met mijn handen in het haar. Ik kan alleen maar lachen als mijn ouders en zussen niet in de buurt zijn, maar dat doe ik dus bijna nooit meer omdat ik nog steeds aan ze vastzit. Ik merk dat als ik een snauw van mijn zussen krijg dat mijn ouders er bijna nooit wat van zeggen. en daarom laat ik het meestal maar over me heen lopen, maar als ik dan een keer een snauw terug geef, dan ligt alles weer aan mij. En dan moet ik er WEL voor boeten. Ik ben alleen nog maar bij ze omdat het nou eenmaal moet, maar ik laat ze me niet meer aanraken, het is altijd zij 4 en ik sta daar naast. Dit doet mij zo on beschrijvelijk veel pijn. Ik weet niet meer wat ik moet doen, ik probeer dus maar zoveel mogelijk op mijn kamer te zitten en mezelf  kwijt te raken in boeken en mijn zelfgeschreven verhalen. Ik wil dit niet meer. Ik zou nu het liefst terug willen naar mijn groep, maar dat kan niet. Ik voel me wanhopig en ik zou gewoon zo graag willen dat alles anders was, maar blijkbaar heb ik dit verdient. Bijna elke dag moet ik huilen, en ik wil zo graag weg van huis.

Ik had een opdracht gekregen van mijn mentor op de groep om een lijst met gelukkige momenten te maken voor dit soort momenten, maar dat maakt het alleen maar erger, de groep voelde meer aan als een thuis dan dit. Ik heb heimwee, ik kan dit niet zo. en ik weiger om naar de kindertelefoon te bellen of chatten, omdat niemand me toch verder kan helpen, meestal krijg ik alleen maar van die standaart antwoorden. Ik denk steeds: ‘Nog 4 en een halfjaar, en dan ben ik van ze verlost.’ Zo iets hoor ik niet te hoeven denken.

Mijn hele leven lang ben ik overal al het buitenbeentje, en zelf thuis is dat het geval.

hebben julie nog tips?

-OnlyMe


8 reacties

Hi , OnlyMe,

Wat heftig en verdrietig om te lezen, ik begrijp je ouders en zussen niet, zo ver ik je op het forum ken ben je gewoon een heel lief mens.Maar dat is wel vaker in zulke situaties zo, helaas…

Is een pleeggezin misschien een idee?

 

Reputatie 7
Badge +12

heyy @Jesse_6567 ,

ik heb daar al 2 jaar om gevraagd, gesmeekt om weg te gaan uit deze ellende, opgegeven moment liep het uit de hand en raakte ik steeds in gevecht met mijn ouders een trauma dat niet te herstellen valt. Er zou voor me geregeld worden dat ik 1 keer in de maand een weekend in een soort opvang zou logeren, maar daar heb ik al 3 maanden niks van gehoord, het was me beloofd, maar mijn ouders komen hun beloftes niet na. Ik zit vast, en het is onmogelijk om er in je eentje als 13 jarige uit te komen en te overleven. Het is lief dat je dat zegt, maar ik weet het niet, of ik dat wel ben, of dat ik me zo voordoe omdat ik zo wil zijn. Ik ben gestoord, mijn wereld is nep, ik drijf mezelf tot waanzin, en ik weet niet meer wat ik moet geloven, als alles in mijn wereld toch maar een verhaaltje is? Een groot toneelstuk, waar ik op het podium ben gegooid, en waar ik nooit meer van af kom. Omdat overal om me heen hekken zitten, zonder poort of deur. En overal om me heen zie ik geluk, en daar in het midden zit ik, helemaal alleen.

dat is hoe ik me voel. Ik weet niet meer wie ik ben, Ik weet niet of het door mij komt of mijn gezin, maar ik ben zo bang dat het me straks niet meer lukt om te overleven omdat ik zo gebroken ben. Dat is een van mijn grootste angsten.

-OnlyMe

Hey @OnlyMe ,

Wat lastig zeg…

Dat je je zo voelt, komt door je situatie.Dit beinvloed je gewoon heel erg, en dat is begrijpelijk.

Ik ken je natuurlijk niet heel goed, maar mijn indrukt van je op het forum is gewoon positief en daar blijf ik bij.

Ik weet niet zo goed wat ik voor je kan doen, of welke tips ik verder nog heb.Ik help graag, maar ik denk dat je problemen gewoon te groot zijn om op dit forum te kunnen oplossen.Het enige wat we kunnen doen is je gewoon steun geven en dat zullen velen gewoon willen doen.

 

En bedenk, een negatief zelfbeeld hoeft niet de werkelijkheid te zijn😉

Reputatie 7
Badge +12

Je bent een schat, ik snap dat je niet veel voor me kan doen, ik kan zelf al nauwelijks iets verrichten. bedankt voor je steun, echt waar. Ik hoop dat mijn zelfbeeld geen werkelijkheid is, maar ik kan gemeen zijn hoor;) Er is alleen 1 ding wat ik nog niet snap, mijn ouders en zussen zeggen wel dat ik veel gegroeid ben en veel volwassener ben geworden en dat hoor ik van bijna iedereen om me heen, en mijn ouders ook, maar waarom behandelen ze me dan nog steeds alsof ik niks kan? alsof ik niemand ben?

Nogmaals echt ik waardeer je enorm, je reactie, maar ook op het hele forum.

-OnlyMe

Thnx.

 

Er is alleen 1 ding wat ik nog niet snap, mijn ouders en zussen zeggen wel dat ik veel gegroeid ben en veel volwassener ben geworden en dat hoor ik van bijna iedereen om me heen, en mijn ouders ook, maar waarom behandelen ze me dan nog steeds alsof ik niks kan? alsof ik niemand ben?

Weet ik ook echt niet, sorry.Ik kan wel gaan gokken, maar daar schiet je ook niks mee op…Ik kan het gedrag van je ouders en zussen dan ook niet begrijpen.

Reputatie 7
Badge +8

Ik kan misschien niet zo veel zeggen om dit allemaal beter te maken maar wat ik kan zeggen is dat ik meteen begrijp hoe je je voelt. Ik ben zelf nog niet uit huis geplaatst maar de politie is wel eens op mij gebeld en er zijn veel negatieve dingen gebeurt tussen mij en mijn familie (om het zachtjes uit te drukken).

Zelfs al zijn de mensen om je heen onbegrijpelijk en oneerlijk moet je gewoon je rust houden. Het is niet eerlijk dat jij dat moet doen maar de focus ligt op jouw. Je doet het nu al goed en je doet je best en hun zien dat misschien niet maar het is zo. 

Reputatie 7
Badge +17

Hoi lieve @OnlyMe  ik zou je ook graag willen helpen.  Het is je zo gegund! Ik hoop dat je er iets aan hebt dat we er hier voor je willen zijn,je steunen, opbeuren en misschien tips geven. Kon ik maar toveren.  Dan zou het allemaal opgelost worden :).  Maar ik wil in elk geval er zijn net als de anderen hier en je helpen voor zover ik kan! Ik hoop dat je je weg vind en dat er toch ergens een lichtje brand, bij mij en ons hier in ieder geval wel voor je 😘

Groetjes liefs Tartan X 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi lieve schat wij staan voor je klaar hoor! En ik ben het eens met de anderen hier! Ik hoop dat je kracht krijgt van ons! Kus ! 

Maiskolfje X

Reageer