ik ben doodsbang dat het luchtalarm 's nachts gaat

  • 3 October 2022
  • 12 reacties
  • 308 Bekeken

Reputatie 5
Badge +3

heyhey, ik ben dus doodsbang dat het luchtalarm ergens midden in de nacht gaat en dat ik dna niet weet wat ik moet doen. mijn ouders zeggen dat dat bijna nooit gebeurd maar ik ben al sinds Rusland met Oekraïne in oorlog is bang dat Rusland Nederland aan gaat vallen…  weet iemand wat je meot doen als het luchtalarm afgaat?


12 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Bovendien is Rusland helemaal niet in staat om het westen te bedreigen. Een zwaar verouderd leger met ongemotiveerd personeel, veel te veel eigen buitengrenzen om te bewaken en men heeft er het geld niet voor. En niet te vergeten, Rusland zou wel gek zijn om de rechtstreekse confrontatie met de NATO aan te gaan.  Dat zou een kansloze missie worden. Je zag bovendien ook al dat de Russen zelf helemaal geen zin in oorlog hadden. Niet voor niets vluchten ze bij duizenden de grens over toen de dienstplicht dreigde en haalt Poetin zijn personeel nu o.a. uit gevangenissen.  De nato staat al op scherp als er 1 Wagner helikopter over de Poolse grens vliegt en meteen daarna haalt Rusland zulke fratsen niet meer uit. Dus geen angst. Als je al ziet hoeveel moeite ze hebben met 1 land zullen ze echt niet zo gek zijn. Bovendien komen ze dan ook nooit verder dan de Poolse grens omdat dat daar de veel beter bewapende nato troepen gestationeerd zijn. Goed getraind en technisch superieur. 

Ik vind het trouwens ook veelzeggend dat mensen in Rusland 15 jaar gevangenis straf krijgen als ze kritisch zijn over de oorlog. Dat doet een dictatuur alleen maar als men aanvoelt dat er ergens iets niet deugt. Als je echt achter je acties staat en je volk dus ook ga je een open debat aan. 

Conclusie, geen reden voor angst! 

Reputatie 7
Badge +2

@Captain_Ijsbeer zegt        "Ze zijn betrokken bij organisaties zoals de Verenigde Naties en de G20, waar ze problemen bespreken en proberen vreedzame oplossingen te vinden." 

Ik zie daar helemaal niets van. De oorlog wordt door hen alleen maar opgevoerd en ze bestoken zeer laf  burgerdoelen en komen in anderhalf jaar tijd nog steeds niet verder dan waar ze nu zijn. Oekraïne slaat hard terug door veel betere westerse wapens. Rusland kan daar al niet eens van winnen, en blijft oorlogszuchtig. Hoezo vreedzame oplossingen? Dat wil ik dan wel eens een keer zien.  Ik vind trouwens dat je in je verhaal net doet of Rusland de bepalende factor is in alles. Misschien was dat ooit zo, maar nu niet meer. Ze kunnen niet meer zonder China en zitten zelfs op de knietjes voor de Afrikaanse Unie. Dus zo oppermachtig als jij Rusland voorstelt ziet de wereld ze echt niet meer hoor. En zijn ze ook niet. 

Maiskolfje 

 

 

Hi @kaasjegirl ,

Het gebeurd inderdaad bijna nooit, maar ik kan me voorstellen dat je het nu met de oorlog wat beangstigend kan vinden!

Stel dat het afgaat is het ontzettend belangrijk dat je binnen blijft of ergens naar binnen gaat, want daar ben je immers het veiligst :). Sluit je ramen en deuren (voor gevaarlijke stoffen) en ik zou het aanraden om naar de radio te luisteren omdat ze hierop doorgeven wat er aan de hand is. Volgens mij bestaat er zelfs een specifieke zender voor, maar dat weet ik niet zeker! Kun je even opzoeken als je dat prettig vindt. 

Hopelijk kun je hier iets mee! 

Liefs, Junia <3

Reputatie 2
Badge +1

Een Derde Wereldoorlog in Rusland is zeer onwaarschijnlijk. Er zijn verschillende redenen waarom dit zo is:

1. Rusland wil geen grote oorlog beginnen: Na de Koude Oorlog is Rusland zich gaan focussen op regionale macht en het beschermen van zijn eigen belangen. Ze willen geen wereldconflict starten.

2. Kernwapens als afschrikking: Rusland is een land met veel kernwapens. Dit betekent dat ze een enorme vernietigingskracht hebben. Andere landen weten dat een oorlog met Rusland catastrofale gevolgen zou hebben en zijn dus terughoudend om die weg in te slaan.

3. Economische belangen: Rusland heeft sterke economische belangen in de internationale handel en investeringen. Een oorlog zou deze belangen ernstig schaden. Rusland heeft er dus baat bij om conflicten op vreedzame wijze op te lossen en de economische stabiliteit te behouden.

4. Diplomatie en samenwerking: Rusland neemt actief deel aan internationale diplomatie en heeft betrekkingen met verschillende landen. Ze zijn betrokken bij organisaties zoals de Verenigde Naties en de G20, waar ze problemen bespreken en proberen vreedzame oplossingen te vinden.

5. Geschillenbeheersing: Hoewel Rusland betrokken is geweest bij regionale conflicten, heeft het land laten zien dat het bereid is om deze geschillen op vreedzame wijze op te lossen. Ze geven de voorkeur aan onderhandelingen in plaats van militaire acties.

6. Afstand: Als je bang bent dat WW3 in Nederland komt, hoef je niet meteen bang te zijn. De afstand tussen Rusland en Nederland is best groot, ik denk niet dat het leger van Poetin komt aanrijden met van die lange leger vervoer wagens omdat dit natuurlijk te gevaarlijk zou zijn voor hen, door de afstand; Ze kunnen beschoten onderweg..

De dienstplicht geld pas vanaf 18 als ik het zo goed heb, maar de dienstplicht is nog niet ingevoerd. Dit wil zeggen als de dienstplicht nodig is dat het erg lang zou duren voordat het word ingeschakeld door overleg in de 2de kamer. En als de dienstplicht word ingeschakeld, word je ook eerst getest of je kan mee vechten.

Het is belangrijk om te onthouden dat er in de wereld geen absolute garanties zijn, maar op basis van deze redenen is de kans op een Derde Wereldoo

rlog in Rusland zeer klein.

 

Reputatie 2
Badge +1

@Maiskolfje

Rusland is zeker een belangrijke factor in internationale diplomatie en politiek. Als een van de grootste landen ter wereld, met een rijke geschiedenis en een enorme militaire macht, heeft Rusland een aanzienlijk gewicht in de internationale gemeenschap. Rusland heeft altijd al een belangrijke rol gespeeld in de internationale diplomatie en heeft bijgedragen aan het oplossen van conflicten en het bevorderen van de vrede in verschillende delen van de wereld. De acties van Rusland kunnen daarom belangrijke gevolgen hebben voor de internationale relaties en de geopolitieke situatie in de wereld.

Een specifieke vreedzame oplossing die Rusland heeft gezocht, was bijvoorbeeld haar betrokkenheid bij het Iran-nucleaire akkoord, waarin ze samenwerkten met andere landen om een diplomatieke overeenkomst te bereiken over het nucleaire programma van Iran. 

Daarnaast zijn er ook enkele specifieke voorbeelden van vreedzame oplossingen die Rusland heeft nagestreefd in internationale conflicten. Zo heeft Rusland bijvoorbeeld samen met de Verenigde Staten en andere landen gewerkt aan het bereiken van een diplomatieke oplossing voor het conflict in Syrië via de Astana-onderhandelingen en de VN-Veiligheidsraad resolutie 2254. Daarnaast was Rusland ook betrokken bij de onderhandelingen over het Iraanse nucleaire programma, waarbij een overeenkomst werd bereikt die tot doel had de regionale stabiliteit en veiligheid te bevorderen.

Rusland kan niet winnen omdat Oekraïne Rusland niet aanvalt, maar alleen verdedigd. Rusland verdedigd juist niet en valt wel weer aan.

Als voorbeeld: Als jij aan het voetballen bent, en de tegenstander vol in verdediging gaat kan jij bijna geen goal maken.

Rusland en China hebben de afgelopen jaren hun betrekkingen steeds verder ontwikkeld en zijn in toenemende mate bondgenoten geworden.  Elk land heeft hulp nodig van een ander land omdat er ook spullen geleverd moet worden zoals water of graan ;).

Reputatie 6
Badge +5

Wat Junia zegt is heel goed! Ik wil je er ook op wijzen dat de kans dat Rusland ineens Nederland aanvalt, heel klein is. Ze zullen eerst andere omliggende landen aanvallen, dus niet in een keer Nederland. Daarnaast was Nederland nooit onderdeel van de Sovjet Unie, dus Poetin zal niet ons niet aanvallen als hij streeft naar het opnieuw samenvoegen van de Sovjet Unie. 

Kortom, je hoeft je niet zo druk te maken dat Rusland ineens voor de deur staat, want dat zal echt niet gebeuren.

xxx

Reputatie 3
Badge +3

heyhey, ik ben dus doodsbang dat het luchtalarm ergens midden in de nacht gaat en dat ik dna niet weet wat ik moet doen. mijn ouders zeggen dat dat bijna nooit gebeurd maar ik ben al sinds Rusland met Oekraïne in oorlog is bang dat Rusland Nederland aan gaat vallen…  weet iemand wat je meot doen als het luchtalarm afgaat?

kans is ongeloofelijk klein, maar als het zou gebeuren ben je er waarschijnlijk zoiezo al op voorbereid

Reputatie 2
Badge +1

@Maiskolfje Je hoeft niet boos te worden, het is voor het meeste waar..

Reputatie 5
Badge +4

Hey! 

De kans dat de alarm af gaat is echt enorm klein. En ik had laatst gehoord in een nieuws artikel dat ze het luchtalarm niet echt gebruiken in een noodsituatie omdat ze al heel lang aan het testen zijn of ze werken of niet. Nu gebruiken ze NL alert als er wat gebeurd .

Groetjes!!!

Reputatie 5
Badge +3

oke bedankt

Badge

Ik heb ook meegemaakt dat het luchtalarm in de avond af ging. Was toen een grote brand in de buurt. Maar maak je geen zorgen, lees NLalert nergens ban om zijn.

Reputatie 7
Badge +9

iedereen zegt niet bang zijn maar ik weet niet zeker of dat is wat je wilt horen. als je in een grote stad woont zoals amsterdam kan je naar het station gaan ik weet niet zeker of er ook iets ondergronds gaat maar daar kan je ook heen. ook hebben veel huizen in de steden wel een kelder. zorg er ten allen tijden voor dat je hoofd en rug veilig is. komt er een stuk ingestort huis op je been, 25/100 dat je dood gaat. komt er een stuk huis op je rug of hoofd 75/100 dat je dood gaat.

ik kan het niet laten om te zeggen dat ik mij een verkoper voel die zegt dat als je iets niet koopt dat je dood gaat. 

Reageer