ik ben doodsbang dat het luchtalarm 's nachts gaat

• 3 October 2022
  • 4 reacties
  • 96 Bekeken

Reputatie 3
Badge +3

heyhey, ik ben dus doodsbang dat het luchtalarm ergens midden in de nacht gaat en dat ik dna niet weet wat ik moet doen. mijn ouders zeggen dat dat bijna nooit gebeurd maar ik ben al sinds Rusland met Oekraïne in oorlog is bang dat Rusland Nederland aan gaat vallen…  weet iemand wat je meot doen als het luchtalarm afgaat?

4 reacties

Reputatie 4
Badge +3

Hi @kaasjegirl ,

Het gebeurd inderdaad bijna nooit, maar ik kan me voorstellen dat je het nu met de oorlog wat beangstigend kan vinden!

Stel dat het afgaat is het ontzettend belangrijk dat je binnen blijft of ergens naar binnen gaat, want daar ben je immers het veiligst :). Sluit je ramen en deuren (voor gevaarlijke stoffen) en ik zou het aanraden om naar de radio te luisteren omdat ze hierop doorgeven wat er aan de hand is. Volgens mij bestaat er zelfs een specifieke zender voor, maar dat weet ik niet zeker! Kun je even opzoeken als je dat prettig vindt. 

Hopelijk kun je hier iets mee! 

Liefs, Junia <3

Reputatie 5
Badge +3

Wat Junia zegt is heel goed! Ik wil je er ook op wijzen dat de kans dat Rusland ineens Nederland aanvalt, heel klein is. Ze zullen eerst andere omliggende landen aanvallen, dus niet in een keer Nederland. Daarnaast was Nederland nooit onderdeel van de Sovjet Unie, dus Poetin zal niet ons niet aanvallen als hij streeft naar het opnieuw samenvoegen van de Sovjet Unie. 

Kortom, je hoeft je niet zo druk te maken dat Rusland ineens voor de deur staat, want dat zal echt niet gebeuren.

xxx

Reputatie 3
Badge +3

heyhey, ik ben dus doodsbang dat het luchtalarm ergens midden in de nacht gaat en dat ik dna niet weet wat ik moet doen. mijn ouders zeggen dat dat bijna nooit gebeurd maar ik ben al sinds Rusland met Oekraïne in oorlog is bang dat Rusland Nederland aan gaat vallen…  weet iemand wat je meot doen als het luchtalarm afgaat?

kans is ongeloofelijk klein, maar als het zou gebeuren ben je er waarschijnlijk zoiezo al op voorbereid

Reputatie 3
Badge +3

oke bedankt

Reageer