Vraag

Iemand geslagen en nu moet ik betalen

  • 19 January 2021
  • 2 reacties
  • 157 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Nou een paar jaar geleden heb ik ruzie gehad met een meisje (ik ben zelf een jongen) en ik wou niet gaan vechten dus ik heb ze toen maar gewoon genegeerd en we zijn geen vrienden meer, nu moest ik dus gister ff naar school toe om wat spullen uit me kluisje te halen die ik nodig had voor online school maar toen ik uit school liep zag ik dat meisje weer staan met haar jongens-vrienden ik dacht er niks van en wou op me fiets stappen maar toen kwam een van die vrienden naar me toe en pakte me vast, hij heeft niet goed ingeschat hoe groot ik ben en toen ik me omdraaide heeft ie mij op m’n  hoofd geslagen, hij trok ons toen naar de grond en toen ik de kans had om op te staan héb ik hem op zijn hoofd getrapt en bloedde hij, toen ben ik weg gefietst heel snel, het meisje belde me toen later anoniem en heeft me verteld dat het allemaal op de camera staat en dat de het met haar telefoon heeft gefilmd, en dat als ik haar niet betaal dat ze het dan aan de directeur gaat laten zien. ik wil echt niet geschorst worden, wat moet in doen pls iemand geef advies


2 reacties

Reputatie 5
Badge +6

Hallo, 

Al was het niet slim, is het toch een beetje zelfverdediging, dus is er niks illegaals aan. Ga dus niet betalen, ze gaan het dan uiteindelijk toch vertellen en dan ben je alsnog geschorst. Het beste is om nu zelf naar de directeur te gaan en het verhaal te vertellen, je krijgt wel een beetje op je kop, maar dat meisje meer omdat haar vrienden jou wouden aanvallen, groetjez,

-flopflop13 

Hee,

Lastige situatie! Als ik het goed begrijp heb je eerder wel wat gedoe gehad met dat meisje, maar heb je er toen bewust voor gekozen om ze te negeren ter voorkoming van een gevecht. Dat lijkt me een verstandige keuze. Heb je het toen al wel eerder met iemand besproken?

Nu ben je dus gisteren naar school geweest om wat dingen op te halen en begon een van haar vrienden jou te slaan. Was er daarvoor al interactie geweest of was dit spontaan ontstaan?

Ondanks dat het niet goed was wat hij deed, is jouw reactie daarop ook niet oké. Tenzij je echt hebt moeten handelen vanuit zelfbescherming. Maar als je wist dat hij bloedde is het niet netjes om zo weg te fietsen. Je had beter even iemand erbij kunnen halen. Maar dat is natuurlijk achter praten.

Het meisje dreigt nu dat ze het filmpje gaat laten zien, tenzij je geld betaalt. Dan zit je in een lastige positie. Maar weet je wel zeker dat het echt gefilmd is? Want misschien is het een loos dreigement…

Ik zou je aanraden om geen geld te geven. Want misschien willen ze dan wel meer of zijn ze niet tevreden. Of ben je er nu vanaf, maar gebeurt er weer iets en dan heb je hetzelfde probleem.

Het lijkt me verstandig en eerlijk als je dit zelf gaat bespreken met je ouders/verzorgers of de directeur. Je zou ook eerst naar je mentor of vertrouwenspersoon kunnen gaan. Ik denk dat als jij eerlijk in gesprek gaat en het netjes uitlegt en probeert op te lossen, je echt niet gelijk geschorst word. Misschien dat er wel maatregelen of straf komen, maar dat zie je wel.

Je kunt ook aangifte doen bij de politie wegens bedreiging en dat je aangevallen werd. Ga dit in ieder niet in je eentje op lossen! Succes!

Groetjes,
Simply Me

Reageer