Vraag

Hoe kan ik mijn vriendinnetje helpen?

  • 14 May 2022
  • 2 reacties
  • 148 Bekeken

Badge

Geen idee hoe ik iets zoals dit zou moeten starten maar ik heb ongeveer 3 maanden geleden iets gekregen met een fantastisch meisje. En ik hou werkelijk ziels veel van der alleen  ze doet de laaste tijd raar en afstandelijk ik heb ook opgemerkt dat ze extreem ziek werdt ook mentaal ze at noulijks en kan niet meer slapen ze begon zichzelf ook te snijden. En ze had me laast vertelt dat haar stief vader der heel streng heeft opgevoed er wordt al naar haar geschreeuwd zodra ze een glas drinken te vol schonk. Ze is nu 14 en ze werdt heel rebels tegenover haar stiefvader ze rookt nu en begint een interesse te krijgen aan blowen. omdat haar stiefvader haar niet meer in bedwang kan bedwang kan houden begon hij haar ook te slaan tegen kasten te duwen of de grond haar polsen fijn knijpen en ik maak me oprecht zorgen om haar en ik wil echt weten wat ik kan doen voor haar :(


2 reacties

Hallo Jx,

Je begeeft je in een nare situatie, die tevens moeilijk is op te lossen.  Als ik het goed begrijp denk jij dat het probleem bij de stiefvader ligt. Mocht dit het geval zijn raad ik je aan om alleen met de moeder van je vriendin te praten en je zorgen te delen, als dit niks oplevert of niet mogelijk is kan je met veiligthuis bellen. Zij zijn 24/7 bereikbaar op 0800 2000. Het voordeel als je met hen belt is dat je wel je zorgen deelt maar geen aangifte doet. Deze stap kan soms wel al te groot zijn,  als dat is kan je ook met haar mentor praten. Wat je MOET doen is er met iemand over praten. Het kan politie zijn of je eigen moeder. 
Ik hoop je wat nuttig advies te hebben gegeven, stel er zijn nog vragen stel ze gerust.

Met vriendelijke groet,
MS

Badge

-onnodige quotes verwijderd-

Heel erg bedankt hiervoor, oprecht.

Reageer