Vraag

Hoe heet een soort van zak die Politie/DSI/leger over je hoofd doet?

  • 11 February 2023
  • 12 reacties
  • 371 Bekeken

Badge

Tijdje geleden werd ik gearresteerd door de DSI vanwege drugs en wapens maken en bla bla bla, maar toen werd ik gearresteerd en vervoerd met een zak over me hoofd ofs. Maar hoe noem je dat? Ik ben op zoek naar de nederlandse vertaling. In het amerikaans heet het prisoner hood ofs, maar volgens mij heeft het daar nog een naam.


12 reacties

Reputatie 7
Badge +17

In het Nederlands heet dat gewoon een kap volgens mij.

Badge

Maar gevangene kap ofs? Want dan kan ik het op het internet niet vinden.

 

Reputatie 7
Badge +17

FF gezocht. Die dingen worden blijkbaar vooral gebruikt om er voor te zorgen dat agenten niet bespuugd kunnen worden. In het Engels noemen ze dat een ‘spit hood’. In het Nederlands een ‘antispuugkap’.

https://anw.ivdnt.org/article/antispuugkap

Reputatie 4
Badge +4

Hoi ik weet wat @Thom5052 bedoeld. En @tim16 je hebt denk ik het verkeerde opgezocht. Want wat er neem ik aan bedoeld wordt is een zak die over je hoofd gaat waardoor je niks ziet zoals gezichten of andere dingen.  Ik denk dat het gewoon masker genoemd wordt ik heb er ook niet echt iets over kunnen vinden.

Badge

Ja klopt dat bedoel ik, maar weet iemand hoe het heet? Want als je gewoon masker op zoekt dan krijg je het niet. En ik wil weten wat de naam is van zo'n zak over je hoofd.

Reputatie 7
Badge +15

Vlgm heeft @tim16 wèl gelijk kijk maar eens in dit artikel; 

Artikel

 

~ hier worden het gwn antispuugkapjes genoemd. 
 

En als je online opzoekt ; “andere naam antispuugkapjes” zijn er (bij mij. ) geen andere resultaten…. 

want, je bedoelt deze toch?!; 

Groetjes 

Mij_Niet_Gezien

Reputatie 7
Badge +15

Reactie in de check, hij komt eraan….

 

Mij_Niet_Gezien

Reputatie 4
Badge +4

Nee dat bedoeld ie volgens mij niet want dat masker waar je het over hebt is alleen dat je niet gaat spugen je kan er gewoon door heen kijken en wat er neem ik aan bedoeld wordt is een maker waar je niks doorheen kan zien 

Vlgm heeft @tim16 wèl gelijk kijk maar eens in dit artikel; 

Artikel

 

~ hier worden het gwn antispuugkapjes genoemd. 
 

En als je online opzoekt ; “andere naam antispuugkapjes” zijn er (bij mij. ) geen andere resultaten…. 

 

Groetjes 

Mij_Niet_Gezien

 

Badge

@Mij_niet_gezien Dat is tegen dat mensen spugen op andere mensen, ik had een zak op me kop waardoor ik niets kon zien.

Reputatie 7
Badge +17

Ik denk niet daar een speciaal woord voor is in het Nederlands. Volgens mij heet dat gewoon een kap.

Reputatie 7
Badge +9

Tijdje geleden werd ik gearresteerd door de DSI vanwege drugs en wapens maken en bla bla bla, maar toen werd ik gearresteerd en vervoerd met een zak over me hoofd ofs. Maar hoe noem je dat? Ik ben op zoek naar de nederlandse vertaling. In het amerikaans heet het prisoner hood ofs, maar volgens mij heeft het daar nog een naam.

dat is iets dat ze bedenken in hollywood, in het echt zou de politie niks te verbergen hebben

Reputatie 7
Badge +6

Laat maar... Als @Johny sins bericht is verwijderd waarom verwijderen jullie mijn bericht dan niet? Anders ziet het heel raar uit.

Reageer