Skip to main content

Hi, Ik ben bang voor mijn ouders. ik durf bijna niets te opbiechten.

  • 28 June 2024
  • 3 reacties
  • 89 Bekeken

Ik ben net nieuw op de forums, ik wil stoppen om alles vast te laten zitten wat niet goed voor me is.

 

Ik ben zeer zenuwachtig, ik heb eerder gevochten met mijn vader vandaag om gewoon een paar hoofdstukken uit mijn boek te lezen. Ik wou die boeken later om de dag lezen maar dat had ik niet verteld, toen hij langs kwam vroeg hij aan mij of ik al mijn hoofdstukken heb gelezen, ik zei nee en dat ik iets anders wil gaan doen, toen werd hij erg boos en begon te schelden. Hij begon mij om alles de schuld geven en mij gewoon kut laten voelen. Ik wist niet wat ik moest doen terwijl hij mij ging uitschelden en beschuldigen. Uiteindelijk heb ik die hoofdstukken gelezen in verdriet met tranen uit mijn ogen aan het rollen.

Dit is ook niet de eerste keer dat dit is gebeurt. Dit gebeurt vaker. Ik durf daardoor ook helemaal niks te delen naar hun. Ik heb de forums al eerder gelezen en iedereen praat met hun ouders over dingen maar ik doe dat nooit, ik maak mij zorgen om over de kennis dat ik zou delen met hun dat zij mij daarom zullen beledigen. Nu moet ik later in de dag iets moeten bakken maar ik maak mij helemaal zorgen om wat mijn moeder ervan gaat vinden als ik het niet heb gedaan als ik al door mijn vader de hele dag voor mij vergalt.

Bewerking: Mijn vader vindt het onterecht dat ik nu heel ongelukkig ben en teleurgesteld. Hij vergeleek mij dat hij veel deed maar ik niet. Ik weet niet wat ik met hem moet.

Weten jullie om wat ik zou kunnen doen? Hebben jullie ook mischien iets om te delen wat zou mischien kunnen helpen? Alvast bedankt. ♥️

3 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hey @Jn14 

Het is soms misschien lastig om te doen wat je ouders vragen. Hun reacties kun je vermijden door zo snel mogelijk te doen wat ze vragen, dan ben je er meteen klaar mee.  Je zegt dat je iets moeten bakken. Nu heb je er misschien geen zin in, maar de reacties van je ouders lijken mij ook niet aangenaam. Probeer het bakken dan maar een poging te geven. Wat betreft je ouders, die horen je liefdevol te leren. Als jij de eerste stap maakt, zullen zij wel wat rustiger zijn. Succes!

Liefs,

Salam

Reputatie 7
Badge +19

Hoi, kun je op een rustig moment proberen te praten met ze? Of staan ze nooit open voor een gesprek? Heb je misschien een oom of tante waar je heel goed mee kunt praten en dit kunt bespreken? Iemand die je vertrouwt en waar je goed mee overweg kunt. En je kunt in ieder geval een keer met de Kindertelefoon bellen.  Dat zijn heel lieve mensen waar je echt goed mee over je problemen kunt praten.  https://www.kindertelefoon.nl/bellen. Ik hoop dat je iets aan deze opties hebt! Sterkte! 

Groetjes liefs Tartan X 

Reputatie 1
Badge

Hoi, kun je op een rustig moment proberen te praten met ze? Of staan ze nooit open voor een gesprek? Heb je misschien een oom of tante waar je heel goed mee kunt praten en dit kunt bespreken? Iemand die je vertrouwt en waar je goed mee overweg kunt. En je kunt in ieder geval een keer met de Kindertelefoon bellen.  Dat zijn heel lieve mensen waar je echt goed mee over je problemen kunt praten.  https://www.kindertelefoon.nl/bellen. Ik hoop dat je iets aan deze opties hebt! Sterkte! 

Groetjes liefs Tartan X 

Ik zal proberen om met hun in gesprek te komen, ik zal proberen er aan te werken om naar hun toe te komen. Dankjewel!

Reageer