Skip to main content

hallo iedereen ik ben m….. en ik ben 15 jaar oud en ik ben niet nieuw bij de kindertelefoon alleen heb nog niet zoveel gedaan op het forum omdat ik nooit echt weet hoe ik moet beginnen dus ik dacht ik doe het gewoon ik ga me verhaal vertellen en ik zie het wel

ook zodat de stap minder groot word voor als ik nog meer wil gaan schrijven

ik waarschuw alvast ik heb dyslexie dus er kunnen veel spelfouten in kunnen staan oke ik zal maar bij het begin beginnen

ik ben opgegroeid met een vader die alcolist is en dus heel veel drinkt en daar heel agresief van wordt en doordat me vader zo veel dronk en verslaafd was mishandelde me vader mijn moeder,zus en mij dat helle process dat die dat bij ons gedaan heeft is een tijd geweest van 12 jaar lang bij mij bij me moeder en zus  langer

we zijn gevlucht toen ik net 12 was geworden en ik ben vorige week 15 geworden dus nu is het 3 jaar geleden en ik beschrijf het nu heel opervlakkig want wat ook wel  logish is als je 12 jaar lang mishandeld wordt door je vader is dat het niet alleen er is heel veel gebeurd natuurlijk in die 12 jaar lang

als ik alles zou vertellen zou ik wel een heel boek kunnen schrijven dus dat ga ik maar niet doen maar ik zal wat kleine dingen vertellen

want wat er ook nog gebeurd is is dat ik door alle stress van alle ruzies thuis niet wetend of ik morgen nog wel zou opstaan een eet probleem had veroorzaakt (nu eet ik gewoon weer normaal gelukkig ) maar in die tijd was dat niet fijn omdat me vader daar ook elke keer boos om werd

en nu hellaas door alle stress met hulpverlening politie, rechters enc  heeft me zus nu een eetstoornis gekregen en met haar gaat het nu dus ook echt niet goed wat ook stress bij me moeder en mij opleverd natuurlijk want ze is zo maten dun  dat ze vaak naar het ziekenhuis moet om daar opgenomen te worden omdat ze zo dun is

en bij haar is het niet dat ze niet wil eten of dat ze zich dik vind dat allemaal niet maar ze eet gewoon niet veel wat heel frustreerend voor ons is natuurlijk omdat wij (me moeder en ik ) gewoon denken eet gewoon stop het gewoon in je mond maar ja

me zus heeft trouwens ook autisme best zware vorm dus dat maakt het allemaal weer een tikje ingewikkelder natuurlijk maar ja

wat er ook allemaal nog in die tijd is gebeurd is dat mijn moeder zwanger werdt en al op de helft van haar zwangerschap zat maar dat me broertje we wisten al van welk geslacht het was toen dus dood geboren werd dus dat was ook heel zwaar

en  dat kwam achteraf ook door de stress die me vader gaf aan me moeder natuurlijk

nu we weg zijn is er veel trauma aan overgebleven wat ik al heb verwerkt met maten van emdr en nog meer therapie en waar me zus en me moeder nog mee bezig zijn ik heb nu zelf ook nog therapie en dat noem je een buddy  en dat is soort van gewoon een vriend/vriendin die je helpt en waar je alles tegen kan zeggen en voor mij helpt dit echt heel goed

me zus en me moeder hebben ook veel hulpverlening waaronder dat me zus dus niet naar school meer gaat omdat ze daar gewoon te moe voor is en we staan wel onder toezicht met een gezinsbegeleider/gezinsvoogd

op zich werkt zij wel zij is van de jeugdbescherming  ze regeld al het contact tussen de hulpverlening en mijn vader

ik wil nog steeds contact met me vader maar me moeder en me zus niet nooit meer dat maakt het moeilijk voor mij omdat het dan voelt alsof ik tussen me vader en me moeder in sta wat ook wel zo is maar ja het is niet anders dit was het voor deze keer want anders wordt die wel weer heel lang maar ik zal zeker nog wel meer posten over mijn verhaal want dit is zeker nog niet alles ……………..wordt vervolgd 

( namen en plaatsnaam van jeugdhulporganisaties weggehaald door De Kindertelefoon vanwege de anonimiteit )

Pfoeh wat super heftig en heel goed dan jullie zijn weggegaan! Is je moeder ook meegegaan? Of je je vader nog wilt zien of niet dat is jouw eigen keuze, ik kan niet bepalen of dat een goede keuze is of niet maar wat ik wel weet is dat dat jouw persoonlijke keuze is, en als je zusje en je moeder dat niet willen dan is dat hun keuze. Het is niet perse dat jij nu ineens alle communicatie moet doen tussen je vader en je moeder. Wel heel fijn dat je steun vind bij je buddy zeg maar!! Is er nog iets wat je steun heeft? Dieren bv helpen mij heel erg. Misschien helpt jou dat ook? 

Heel veel sterkte en heel moedig dat je dit hebt verteld x 

Liefs 

Anoniem789 

Reageer