Skip to main content
Vraag

Help, mijn broer is agressief!

• January 4, 2023
  • 2 reacties
  • 100 Bekeken

Forum|alt.badge.img+1

Help mijn broer is aggresief. Als hij zijn woedeaanval heeft sloopt hij alles om zich heen en het maakt me bang. Wat kan ik hieraan doen?

Mijn ouders zijn gescheiden doordat mijn vader dit ook had en laten zijn aggresie ging uiten naar ons. Dat is ook de reden dat ik extreem bang ben en niet meer weet wat ik moet doen.

Hij heeft net de deur gesloopt en oms bedreigd 

2 reacties

• January 4, 2023

jeetje, heftig.

Het beste wat je kan doen is met iemand praten denk ik. Dit kan met je broer zijn of juist met iemand anders zoals je ouders of familieleden of je mentor op school.

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • August 4, 2025

Hoi ​@Ash_notmyrealname,

Het klinkt echt heel heftig en ik begrijp dat je je bang voelt. Als je broer agressief wordt, vooral als hij spullen kapot maakt en je bedreigt, is het heel belangrijk dat je jezelf eerst veilig houdt. Probeer uit de buurt te blijven van hem en ga naar een plek waar je veilig bent. Als je je onveilig voelt of als hij je bedreigt, bel dan meteen 112.

Vertel ook aan een volwassene die je vertrouwt, zoals een ouder, familielid of leraar, wat er gebeurt, zodat zij kunnen helpen. Het is belangrijk dat je broer professionele hulp krijgt, maar dat kan alleen als volwassenen erbij betrokken zijn. Je gevoelens zijn heel belangrijk, en het is oké om bang te zijn en hulp te vragen. Je staat hier niet alleen in.

xx liefs Wolf 🐺