Skip to main content

HELP MIJ.....misschien aangifte

• May 18, 2025
  • 4 reacties
  • 253 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Hoi ik ben 12 jaar en ik heb nu wel de meest geschrokken nieuws gehoord over iemand. Ik probeer dit zo kind vriendelijk te schrijven.

Er is dus in mij in de buurt bij de speeltuin iemand vast een jongen  door een ander jongen met een metalen staaf op de hoofd geslagen. En de hersenen lagen er uit of iets daarmee te maken. Ik heb dit gehoord, zou ik hem nou snitchen bij de politie.  Uk weet niet zeker of dit klopt gehoord van iemand anders die het heeft gezien ik kijk nu ook iedere keer if het in het nieuws zit. Ik ben echt bang dat mensen er achterkomen wie ik ben. 

Help nou wat moet ik doen.

4 reacties

• May 18, 2025

Ik denk dat als de hersenen er echt uitlagen dat de politie er wel bij was gekomen. 
En sowieso is het geen snitchen, als iemand zich zo misdraagt moet hij/zijn/hen ook de consequenties op zich nemen. Toch?

We kunnen alles wel goed vinden en stil houden omdat we niemand willen verraden maar we willen toch ook allemaal een veilig land/dorp/stad.

Dat hele snitchen komt van mensen die iets doen wat niet normaal is en dan bang zijn op hun kop te krijgen en dan gaan ze een ander opzadelen met een schuldgevoel: lekker makkelijk. Dreigen met ‘Snitchen’ is verzonnen door eikels

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • August 4, 2025

Je raakt hier echt een belangrijk punt aan. “Snitchen” wordt vaak gebruikt als een manier om mensen bang te maken zodat ze zwijgen over dingen die echt niet door de beugel kunnen. Het is inderdaad helemaal geen kwestie van iemand verraden als je praat over mishandeling of gevaarlijk gedrag — juist het tegenovergestelde. Door het te melden help je niet alleen jezelf, maar ook anderen en de gemeenschap.

Zonder mensen die durven op te staan en verantwoordelijkheid nemen, blijft er juist onveiligheid en chaos bestaan. Het is moedig en nodig om dingen aan te kaarten, ook al is het soms eng. Mensen die dreigen met ‘snitchen’ gebruiken die dreiging vaak om hun eigen fouten of slechte gedrag te verbergen.

Jouw gevoel dat iedereen recht heeft op een veilige plek is heel terecht. Het is belangrijk om dat te blijven zeggen en daarvoor te blijven staan. Hoe ga jij ermee om als mensen dreigen met snitchen?

xx liefs Wolf 🐺

Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Net nieuw
  • November 5, 2025

UPDATEEEE 

Het waren dus een paar jongens 4 en er was zon andere jongen die noemen we N. N die was dus blijkbaar "stoer" aan het praten dat hij wou vechten en toen zeiden de 4 jongens ja kom dan al die raare dingen en opeens bij dat speeltuin 6 neefen van N blijkbaar uit de auto gesprongen en begone de 4 jongens uiteindelijk te slaan met metalen stoken en 1 van de 4 was wel op de hoofd geslagen maar zijn hersenen lagen er niet uit gelukkig. Er was geen politie bij betrokken ookal hadden een paar mensen wel geklacht. Anyways N heeft nie eens een N in de naam maar da was hett

tekst aangepast nav forumregel 2: ga respectvol met elkaar om, discrimineer niet.

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • November 5, 2025

Hey! Mocht zoiets ooit (weer of wel of erger) gebeuren en je weet wie het deed, dan is dat geen snitchen maar gewoon aangeven. Dit soort acties hoef je nooit te "beschermen" door niks te zeggen.  Daar is het te ernstig en aso voor hoor. Maar goed, voor iedereen die zoiets meemaakt en die bang zou zijn om bekend te worden is er dit: 

https://www.meldmisdaadanoniem.nl/

En anders politie zonder spoed: 0900 8844

Liefs Tover xxx