Skip to main content

help, ik haat mijn vader!

• January 13, 2023
  • 2 reacties
  • 100 Bekeken

froggo.123
Forum|alt.badge.img+4

hey, ik en mijn vader hebben de laatste tijd geen goede band meer. ik haat hem en hij haat mij. als ik alleen met mijn moeder ben dan is het gezellig en dan komt mijn vader thuis van werk en dan slaat de sfeer om. en hij zegt maar dat ík normaal moet doen maar dan moet hij niet bij álles wat ik zeg zeggen dat ik niet zo'n grote bek moet opentrekken. en soms word hij écht boos. om iets waar ik vaak niks aan kan doen. eergister bijvoorbeeld. toen werd hij boos omdat hij dacht dat ik zijn laptopoplader had gepakt. toen schreeuwde hij tegen mij en uiteindelijk gaf hij me een klap en stuurde me om 7 uur naar boven. en ik mocht de rest van de avond niet meer beneden komen. 

help me alsjeblieft

kaasjegirl

2 reacties

• January 13, 2023

Hey,

Wat een vervelende situatie :(

heb je het hier wel eens met iemand over gehad? Je moeder bijvoorbeeld, zegt zij hier iets van? Anders lijkt het me een goed idee om hier met iemand over te praten. Dit kan ook met de kindertelefoon of met veilig thuis.

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • August 4, 2025

Hey ​@froggo.123,

Het is echt niet oké wat je meemaakt, en ik wil dat je weet dat je niet alleen bent. Je vader heeft geen recht om je te slaan of je uit te schelden, wat er ook speelt. Wat jij beschrijft is huiselijk geweld, en dat is ernstig. Het is logisch dat je je boos, verdrietig of onveilig voelt, je verdient een thuis waar je met respect wordt behandeld.

Probeer met een volwassene te praten die je vertrouwt, zoals je moeder, een familielid, een leraar of de vertrouwenspersoon op school. Als je je op enig moment écht onveilig voelt of als hij je weer slaat, bel dan 112. Jouw veiligheid gaat voor alles. Je hoeft dit niet in je eentje te dragen, en er zijn mensen die je willen helpen.

xx liefs Wolf 🐺