Vraag

help, ik ben gisteravond bedreigd

  • 4 July 2021
  • 3 reacties
  • 146 Bekeken

Badge

Hey ik ben gister avond bedreigd met “ ik weet waar je woon “ hij noemde toen ook me adres  , of hij zei “ ik kom naar je school “ ik hadt ruzie met een vriendin ( die bij mij op school zit ) haar vriendje stuurde dit vervolgens naar mij ik weet niet wat ik moet doen me ouders weten t alleen weet ik niet of ik t nu okk moet melden bij me mentor 


3 reacties

Je ouders zijn al op de hoogte. Dat is een goed begin. Wat raden zij aan? Mentor is in principe goed, maar in dit geval zou ik overwegen om aangifte te doen. De kans dat de politie er iets meedoet is weliswaar niet zo groot, maar het kan geen kwaad lijkt me.

Hoe groot schat je de kans dat hij daadwerkelijk langskomt/iets doet? Wat voor type is het? 

 “ ik kom naar je school “

Je hebt zo te zien het geluk dat hij dom genoeg is om een misdaad te willen plegen op een plaats met het grootste aantal getuigen.
Hopelijk is hij net slim genoeg om het niet te doen.

Het lijkt mij goed om screenshots van de gesprekken goed op te slaan, als dat een optie is.
Zonder bewijs kom je niet super ver.

Vervolgens zijn je ouders, zoals eenanoniemejongen1 al schreef, een goed begin.
Voor hen is het natuurlijk fijn dat zij weten wat er aan de hand is, maar ze kunnen jou hier ook mee verder helpen.

Als hij op dezelfde school zit is het inderdaad handig om met een docent of je mentor te bespreken.
Is dat niet het geval, dan zijn je opties een stuk beperkter.
Misschien kun je in contact komen met zijn ouders, maar het kan zijn dat je het niet zover hoeft laten te komen.

Ik gok dat dit een loos dreigement is.
Dat maakt het niet beter, maar het zal voor hem ook weinig zin hebben om iemand in elkaar te slaan voor een ruzietje.
 

Dit is heel eng! Maak screenshots. Als bewijs. Ga inderdaad naar je mentor of ouders! 

Reageer