heyy,
Ik zat tot voor de zomervakantie op een school, het was een gezonde school en we deden veel met sport.Door het leraren tekort in Nederland hadden we elke keer een nieuwe leraar. Op een geven moment hadden we er weer 1 en hij zou voor de rest van het jaar blijven. De eerste les ging het gelijk fout, ik was mij aan het omkleden in de kleedkamer en de docent vond het te lang duren hij vond dat we binnen 5min van les moesten wisselen en in gymkleding klaar moesten zitten voor de les wat eigenlijk onmogelijk is als je school 5 verdiepingen heeft en super drukke hallen. Hij vond dus dat we telang bezig waren en kwam de kleedkamer inlopen het was een man en ik ben een meisje. Ik en een paar meiden uit mijn klas waren aant omkleden en stonden in ondergoed ik was net klaar. Hij deed de deur open en ik loop snel door een kier naar binnen en trok de deur dicht en zei dat hij dat echt niet kon maken, wel een beetje op een boze toon maar wel die zin zonder te schelden of onbeleefd taalgebruik. Hij zei boos dat ik of opnieuw binnen moest komen en mezelf voorstellen of moest optyfen en naar de meldkamer moest gaan (plek voor als je eruit gestuurd word) ik zel ´oke doei´ en liep het lokaal uit de kleedkamer in en kwam terug en zei lachend hoi ik ben …..Hij zei dat hij er klaar mee was en dat ik mij maar moest gaan melden. De week erna werd ik eruit gestuurd bij nederlands omdat ik door de uitleg praatte dus logisch hahah. Er zat een andere jongen in de meldkamer en hij was eruit gestuurd bij gym rede? geen idee. Hij zei dat de docent tegen hem zei dat hij moest opschieten met omkleden en dat als hij niet snel genoeg was zou die hem wel helpen. Waarop ik zei ´nou dat zou die vast graag doen´. Vervolgens een paar dagen erna werd ik uit de klas gehaald door de teamleider van de 4e jaars want blijkbaar had de docent van de meldkamer een mail gestuurd over mijn reactie. Maarrr hij had gezegd dat ik zei dat de gymleraar het leuk vind om aan kinderen te zitten wat ik tevens niet had gezegt. ik legde het verhaal uit aan de teamleider en hij moest er om lachen. Paar dagen daarna kwam hij weer en hij zei dat ik mee moest voor een gesprek. Hij zei dat hij het nog eens had na gevraagd en dat de docent zei dat ik het wel had gezegd en toen werd ik voor anderhalve dag geschorst. Mijn moeder is boos naar school gegaan. Onder tussen had ik al meer verhalen gehoord van klas genoten en dit bij mijn moeder gemeld, zo had de leraar met een tennis racket over de been van een jongen uit de klas geaaid en gezegd dat hij het goed doet en op iemand zen kont geslagen met een racket. De leraar bleef ontkennen en zeggen dat niks waar is ook van de kleedkamer terwijl de hele klas zei van wel. Maar de teamleider kiest op onze school docent boven leerling lijkt wel. Ik mocht de rest van het jaar niet naar gym en moest allemaal rare verslagen schrijven over sporten enzo. Aan het einde van het schooljaar ben ik verhuist naar Spanje toen kreeg ik ineens tehoren dat de docent wel weg zou gaan na een half jaar omdat er toch meer meldingen zijn gekomen. Ik voelde me ongeloofd en alsof ik niet sirrieus werd genomen en dat deed pijn. Hebben jullie ook ooit iets raars meegemaakt met docenten?