gymleraar is raar.

  • 20 February 2024
  • 3 reacties
  • 229 Bekeken

Badge

heyy,

Ik zat tot voor de zomervakantie op een school, het was een gezonde school en we deden veel met sport.Door het leraren tekort in Nederland hadden we  elke keer een nieuwe leraar. Op een geven moment hadden we er weer 1 en hij zou voor de rest van het jaar blijven. De eerste les ging het gelijk fout, ik was mij aan het omkleden in de kleedkamer en de docent vond het te lang duren hij vond dat we binnen 5min van les moesten wisselen en in gymkleding klaar moesten zitten voor de les wat eigenlijk onmogelijk is als je school 5 verdiepingen heeft en super drukke hallen. Hij vond dus dat we telang bezig waren en kwam de kleedkamer inlopen het was een man en ik ben een meisje. Ik en een paar meiden uit mijn klas waren aant omkleden en stonden in ondergoed ik was net klaar. Hij deed de deur open en ik loop snel door een kier naar binnen en trok de deur dicht en zei dat hij dat echt niet kon maken, wel een beetje op een boze toon maar wel die zin zonder te schelden of onbeleefd taalgebruik. Hij zei boos dat ik of opnieuw binnen moest komen en mezelf voorstellen of moest optyfen en naar de meldkamer moest gaan (plek voor als je eruit gestuurd word) ik zel ´oke doei´ en liep het lokaal uit de kleedkamer in en kwam terug en zei lachend hoi ik ben …..Hij zei dat hij er klaar mee was en dat ik mij maar moest gaan melden. De week erna werd ik eruit gestuurd bij nederlands omdat ik door de uitleg praatte dus logisch hahah. Er zat een andere jongen in de meldkamer en hij was eruit gestuurd bij gym rede? geen idee. Hij zei dat de docent tegen hem zei dat hij moest opschieten met omkleden en dat als hij niet snel genoeg was zou die hem wel helpen. Waarop ik zei ´nou dat zou die vast graag doen´. Vervolgens een paar dagen erna werd ik uit de klas gehaald door de teamleider van de 4e jaars want blijkbaar had de docent van de meldkamer een mail gestuurd over mijn reactie. Maarrr hij had gezegd dat ik zei dat de gymleraar het leuk vind om aan kinderen te zitten wat ik tevens niet had gezegt. ik legde het verhaal uit aan de teamleider en hij moest er om lachen. Paar dagen daarna kwam hij weer en hij zei dat ik mee moest voor een gesprek. Hij zei dat hij het nog eens had na gevraagd en dat de docent zei dat ik het wel had gezegd en toen werd ik voor anderhalve dag geschorst. Mijn moeder is boos naar school gegaan. Onder tussen had ik al meer verhalen gehoord van klas genoten en dit bij mijn moeder gemeld, zo had de leraar met een tennis racket over de been van een jongen uit de klas geaaid en gezegd dat hij het goed doet en op iemand zen kont geslagen met een racket. De leraar bleef ontkennen en zeggen dat niks waar is ook van de kleedkamer terwijl de hele klas zei van wel. Maar de teamleider kiest op onze school docent boven leerling lijkt wel. Ik mocht de rest van het jaar niet naar gym en moest allemaal rare verslagen schrijven over sporten enzo. Aan het einde van het schooljaar ben ik verhuist naar Spanje toen kreeg ik ineens tehoren dat de docent wel weg zou gaan na een half jaar omdat er toch meer meldingen zijn gekomen. Ik voelde me ongeloofd en alsof ik niet sirrieus werd genomen en dat deed pijn. Hebben jullie ook ooit iets raars meegemaakt met docenten?


3 reacties

Reputatie 4
Badge +2

Heyhey,

Echt heel raar van die docent. Zoiets doe je toch gewoon niet, je hebt een voorbeeld rol voor de leerlingen die je les geeft, en dit is nou niet echt een goed voorbeeld. Ik snap niet waarom je er in de 1e les uit bent gestuurd, ik bedoel, hij vroeg zelf of je opnieuw binnenkwam. Ik snap zeker dat jij je ongeloofd en niet serieus genomen voelt! Ik vind het ook wel gek dat school er niet meteen een melding van heeft gemaakt, dat is wel raar, zeker als er rare dingen gebeuren bij meerdere leerlingen. Omg je bent naar Spanje verhuist?? Dat is zo cool! Zit er een reden achter? Heb je daar familie wonen ofzo? Lijkt me echt super vet om in Spanje te wonen, het is hier altijd zo’n kut weer :( Ik heb zelf niet echt gekke dingen meegemaakt met docenten, maar ik weet nog wel dat we in groep 1 2 en 3 gewoon in onderbroek en hemd moesten gymen. En dan ook op blote voeten. Als ik hierop terug kijk vind ik dat eigenlijk best wel raar, maar als kleintje van 5 heb je daar natuurlijk geen besef van :)

 

schaakgirlll

i don’t care about what you forget, but never forget to love yourself!💗

Reputatie 7
Badge +12

Hey! Gosj wat toevallig dat ik gewoon aan het bladeren ben omdat ik niet kan slapen en wat kom ik tegen? Dit topic! Grappig genoeg had ik vanaaf net gereageerd op een topic van @candentis  

https://forum.kindertelefoon.nl/lichaam-en-gezondheid-37/gym-met-een-demotiverende-docent-86578

Wat dat toch is met sommige sportdocenten?  En ik benadruk echt : niet allemaal! De meesten zijn leuke gemotiveerde gymdocenten echt waar. Maar er zijn er wat.…

On topic, je  hebt gewoon onterecht straf gekregen en die docent was daar duidelijk op uit. Ook bij die jongen in dat meldlokaal. Wat moest je daar eig doen? Maarja. Gelukkig ben je er van verlost toch. Hopen dat ie nooit nog verder is gegaan dan leerlingen straf aansmeren. Gemeen is dat eigenlijk 🤔. Ik zou me ook boos voelen. Wel gaan, maar wel heel boos zijn. 

Liefs Tover xxx

Reputatie 7
Badge +4

@Tover01 yoooo, gymdocenten zijn echt rare wezens.

Zoals je zegt, het is echt z’on 50/50 kans maar de ene 50 is meer een 75. Dus een 75/25 kans (75 staat voor rare docenten en 25 voor de lieve).

Maar @c_youlater, als ik het goed lees (sorry als ik te snel lees) is hij gewoon een beetje een creep of gewoon een zeikerd en overdrijver. Helemaal met die deur op een kier. 

Strelend over iemand’s been en slaan op een kont met een tennisracket?

Iets zeggen van zijn enge gedrag en dan geschorst worden voor anderhalve dag? Ja, duh-doei!

Echt… die school van jou moet echt iets doen aan hun pestprotocol ofzo! Weet niet of dit onder pesten valt maar als dit mij was overkomen zou ik direct naar de directice gaan met een groepje mensen die ik vertrouw en hetzelfde denken.
Ze focussen juist op de nuttelooste dingen en geven bijna altijd hun collega’s in plaats van het kind gelijk!
 

Ik snap wel… de waarheid is altijd moeilijk om te ontdekken maar ze laten je denk ik nooit uitpraten ofzo en geven je direct een schorsing! Ze zeggen altijd wel iets zo van: “Ja ja we proberen naar de wensen van onze scholieren en studenten te luisteren en het zo’n fijn mogelijke plek te maken!”
Ja ja, luisteren? Wanneer dan? En hoe?

Als ik jou was zou ik deze dingen doen:

• Wanneer hij jou aanraakt en jij accepteert het niet (romantisch, seksueel), schreeuwen om hulp of stop zeggen! Onthou:
Stop is stop!
Hulp is altijd goed!
Want het is niet normaal!
Wat die gozer doet!

• Probeer het op te nemen wat hij zegt, oke… dit is wel gevaarlijk maar als je het opneemt heb je wel bewijs van hoe hij zich gedraagt en kan je het tegen hem gebruiken (ALS JE DAT WILT OF DAT HET OP EEN PUNT KOMT DAT HIJ ECHT ZO ENG DOET, HIJ LIJKT MIJ WEL EEN ENGE MAN).
Eigenlijk zou ik dit NIET doen want je hebt wel een apparaat nodig (zoals een ipad of telefoon of iets anders) en ik weet niet of jouw school telefoons toelaat. En eigenlijk ook gewoon niet want ik weet niet of je iets echt bereikt daarmee.

• Als hij een andere klasgenoot aanraakt of iets dergelijks, mag je er best wel iets van zeggen! Hij speelt toch ook bijna de baas over jullie (hoe ik het lees in jouw bericht), en hij neemt dat gewoon letterlijk in zijn voordeel om zo eng te doen.

Hoop dat ik jouw bericht goed heb begrepen!

 

Reageer